Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WOJNA W ŚRÓDZIEMIU - OP423D
Właściciel: wolny
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 122 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Multicache
Wielkość: Bardzo duża
Status: Gotowa do szukania
Czas: 3:00 h    Długość trasy: 5.00 km
Data ukrycia: 13-10-2011
Data utworzenia: 14-10-2011
Data opublikowania: 14-10-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 26-02-2014
30x znaleziona
2x nieznaleziona
10 komentarze
watchers 5 obserwatorów
94 odwiedzających
27 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
16 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: abigeo, baloniarz, bamba, harpus, jacawin, jakubania, jeanne9, Ksenia99, mała_mi, Miki., MPG, Seci96, Sztandar, TEDI02, wolgaFC, woyt
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Potrzebna latarka  Wymagany dodatkowy sprzęt  Dostępna tylko pieszo  Skrzynka niebezpieczna  Zalecane szukanie nocą  Potrzebne hasło do logu! 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

WOJNA W ŚRÓDZIEMIU

Tajemnica Księgi Czarów.

 

Wieczór jak zawsze był parszywy. Deszcz padał od niepamiętnych czasów. Masz wrażenie, że szkapa, która Cię niesie niebawem padnie i resztę drogi będziesz musiał przejść na własnych nogach. Arandel ostrzegał przecież, że misja nie będzie łatwa. Mimo swych umiejętności i doświadczeniu w bojach dopada Cię chwila zwątpienia. Czy jest sens próbować wykonać coś co właściwie jest niewykonalne. Zastanawiając się nad otrzymanym zadaniem przybywasz w końcu do zamku, o którym wspominał mentor. Szkapa doczłapała się pod główną bramę. Z mroku dobiegł poważnie brzmiący  głos.

- Stój, kto idzie?!

 Odkąd w Śródziemiu panuje wojna, właściwie nigdzie nie można czuć się bezpiecznie. Nie byłeś więc nastawiony na miłe powitanie.

- Witaj Panie. – odpowiadasz z nienaturalną uprzejmością.  - Przybywam z południa, jestem handlarzem, poszukuję miejsca, w którym będę mógł bezpiecznie odpocząć  i napoić moją szkapę.

Strażnik wyszedł z mroku z pochodnią w ręku. – Przybyszu, nie wiem na jakim świecie żyjesz, ale obecnie nigdzie nie można czuć się bezpiecznie. Podszedł bliżej oświetlając Twoje otoczenie ciepłym blaskiem płomienia.

 - Czym handlujesz, Przybyszu?

- W moich stronach mówią na mnie Kyree. Jestem adeptem szkoły magów i zajmuję się medycyną.

Zwrotów tych używasz tak często, że niebawem sam w nie uwierzysz.

- Handluję różnymi specyfikami, które przekazał mi mój nauczyciel i mentor.

Kończąc wyciągasz z kieszeni fiolki „żywej krwi”.  Strażnik, chyba zmęczony i nieco przygnębiony paskudną pogodą nie zadawał więcej pytań. Sprawdził Twój ekwipunek i przepuścił. Zsiadasz z konia, który zniósł więcej niż każdy inny i zmierzasz wolnym krokiem w kierunku dziedzińca. Wiążesz konia i rzucając srebrniaka młodemu chłopaczkowi, każesz, by odpowiednio przygotował go do dalszej podróży. Wchodzisz do karczmy, z której gwar dało się słyszeć  gdy stałeś przy głównej bramie. Zmierzasz w stronę karczmarza i nagle gwar milknie. Czujesz na sobie przynajmniej trzydzieści par oczu bywalców gospody o jakże wdzięcznej nazwie „ Pod pijanym chochlikiem”. Byli to przedstawiciele różnych ras, począwszy od ludzi, przez elfy, krasnoludy po chciwych barbarzyńców. Od momentu kiedy w Śródziemiu zapanowały Siły Zła, wszystkie rasy zawarły  przymierze pokoju i zjednoczyły w walce przeciw Panu Ciemności. Naturalna podejrzliwość gości nie robi na Tobie większego wrażenia. Przy barze zamawiasz miód pitny i ciepłe jadło po czym zaszywasz się w ciemnym kącie by nie wzbudzać niepotrzebnego zainteresowania swoją osobą. Z głęboko umieszczonej kieszeni wydobywasz mały kawałek pergaminu, list od Arandela. List zawiera  cel Twojej misji oraz wskazówki do wykonania zadania, które Ci powierzył, jako jedynemu z zaufanych przyjaciół. Sącząc powoli gorzkawy trunek zagłębiasz się w lekturę…

„Najdroższy Przyjacielu! Studiując manuskrypty z okresu, kiedy rozpętała się ta straszliwa wojna natrafiłem chyba na jakiś ślad, który może zakończyć panowanie Zła w Śródziemiu. Są to informacje, w których mowa jest o tajemniczej Księdze Czarów.  (…)dawno temu, kiedy w Śródziemiu panował pokój, a siły zła ukryte były w podziemiach żyło na świecie czterech potężnych rycerzy z czterech stron świata. Byli to wielcy królowie, prawowici władcy swych państw. Dzięki nim życie na świecie było wolne od wszelkiego zła. Posiadali oni Wielką Księgę Czarów. Jednak tylko jeden z nich miał szczególną moc. Czar ten przed wiekami zamknął wrota podziemi wraz z całym panującym tam złem. Rycerze ukryli Księgę w tylko sobie znanym miejscu. Niestety okazało się, że nie wszyscy słudzy zła zostali zesłani i zamknięci w podziemiach. Na świecie ukrywał się jeden z potężniejszych magów ciemności - Sandro. Posiadał on zdolność do zmiany wyglądu. Wielcy królowie postanowili naprawić swój błąd. Wydobyli księgę z ukrycia, by wspólnie rzucić czar i raz na zawsze zesłać zło do podziemia. Sandro dzięki swym umiejętnością  wykradł Księgę Czarów. Zbiegł i otworzył portal do Wrót Piekielnych. Wszelkie plugastwo wytoczyło się z czeluści chcąc zapanować nad światem. Całe Śródziemie pogrążyło się w chaosie. Rozpętała się straszliwa wojna. Czterej królowie postanowili jeszcze raz połączyć swe siły i zawarli ponadrasowe  przymierze. Odtąd ludzie, elfy, krasnoludy i barbarzyńcy stali się braćmi, którym przyświecał jeden cel – zniszczenie zła. Aby odebrać księgę magowi ostatniej zimy wielcy  Królowie wyruszyli na wielką bitwę. W walce polegli wszyscy wojownicy. Czterej Rycerze odkryli miejsce, w którym Sandro zabarykadował się wraz ze swym wojskiem Nieumarłych i  Księgą Czarów. Gdy wracali do zamku po posiłki, by jeszcze raz spróbować odebrać mu manuskrypt, został  na nich rzucony straszliwy czar. Gdy zbliżyli się do Zamku na Wichrowym Wzgórzu, by powtórnie zebrać armię, zostali przemienieni w drewniane posągi. Mieszkańcy miasta rozpoznali w posągach postaci swych Wielkich Władców. Zaklęci w rzeźbach Rycerze Czterech Stron Świata zostali rozmieszczeni  wokół zamku, by każdy wędrowiec mógł oddać należną im cześć. Bez swych wielkich dowódców nikt nie był w stanie zwyciężyć nad wojskiem nieumarłych.

                Z tego co udało mi się ustalić Wielcy Rycerze przed śmiercią spisali miejsce, w którym przebywał Sandro wraz z Wielką Księgą Czarów. Nie zdążyli jednak nikomu przekazać tych informacji.  Wielce prawdopodobne, że księgi nie ma już w  jego warowni, a sam Sandro wyruszył na dalsze podboje. Jest to jednak jedyny trop, który może pomóc w jej odnalezieniu.

Drogi przyjacielu udaj się do Zamku na Wichrowym Wzgórzu. Odnajdź posągi Rycerzy z Czterech Stron Świata. Złóż należną im cześć przyklękając przed ich wizerunkiem i wydobądź z ziemi skrywane przez nich tajemnice. Być może dzięki pozyskanym informacjom uda nam się odnaleźć ten potężny artefakt i przywrócić pokój w Śródziemiu. Uważaj na siebie i nie ufaj nikomu. Wszędzie czają się wysłannicy zła. Szczególnie uważaj na Złe Oka, które donoszą Sandro o wszelkich działaniach z naszej strony.”

Po przeczytaniu chowasz pergamin powtórnie w głęboką kieszeń i kończysz pospiesznie posiłek. Udajesz się do wynajętego pokoju, by nabrać sił przed dalszą drogą. Potem możesz nie mieć już okazji spać w tak bezpiecznym miejscu jak to.  Kładziesz się na prowizorycznym posłaniu, choć i tak wydaje się ono lepsze od tych, na których spałeś do tej pory. Przed snem jak mantrę powtarzasz jeszcze jutrzejsze zadanie, po czym szybko zasypiasz.

Nazajutrz potajemnie opuszczasz Zamek na swej szkapie i wyruszasz na  poszukiwanie drewnianych posągów Czterech Rycerzy z Czterech Stron Świata oraz informacji mogących pomóc w odnalezieniu Księgi Czarów…

 

................................................................................................................................................

Taktyka:

1. Kordy wskazują na dziedziniec zamku, w jego pobliżu należy odszukać 4 rycerzy;

2. Informacje są zakopane przy postumentach, na postumentach należy odnaleźć znak i pod nim będą schowane informacje;

3. W przypadku jednego rycerza (zdjęcie) w związku z tym, że teren wokół postumentu jest wybrukowany, informacja jest zakopana pod pobliskim kamieniem, na nim też jest znak

4. Co do atrybutów: można zabrać dzieci, pod warunkiem, że nie są to 2 - latki, coś do pisania i kartka, żeby zrobić sobie notatki, łopatka może się przydać, ale nie musi, latarka niezbędna przy finale, dodatkowy sprzęt to kaloszki, kesz dostępny tylko pieszo, ale autem można podjechać w okolice poszczególnych etapów, czaszka trochę na wyrost, choć przy braku ostrożności przy jednym z etapów można zrobić sobie kuku, poszukiwanie nocne zalecane przy ostatnim etapie - właściwie tuż po zmierzchu (to duża podpowiedź) - w innym przypadku finału nie znajdziemy.

5. Kesz składa się z 3 etapów: start, jeden pośredni i finał.

6. Fabuła została całkowicie wymyślona przeze mnie, pierwszy raz się w coś takiego zabawiłem, więc proszę o wyrozumiałość, to w ogóle pierwsza moja skrzynka, więc proszę o rady i uwagi na temat tego co można poprawić.

7. W środku czekają certyfikaty FTF, STF i TTF + fanty na wymianę dla kolejnych zdobywców

8. Aaaa, no i uparłem się na hasło, tak jakoś wyszło, ale ma związek z fabułą. W związku z tym, że na napisanie i wymyslenie tekstu poświęciłem trochę czasu, to chciałbym, żeby każdy przetrawił go do końca czy się podoba czy nie (potem ewentualna ocena). W finałowej skrzynce znajduje się ostatni rozdział i tam jest hasło - nazwa zaklęcia zapisana kolorem.

9. Gorąca prośba do wszystkich poszukiwaczy. Mianowicie proszę, by wszystko odkładać tak jak zastaliście: maskowanie, chowanie niektórych elementów itp. Przy zdobywaniu srodkowego i finałowego etapu nie trzeba się spieszyć i uważać, bo znajdują się poza obszarem działania mugoli, więc proszę najpierw dokładnie wszystko obejrzeć, by zostawić tak jak się znalazło.

To chyba wszystko. Życzę miłych wrażeń i tylko udanych poszukiwań. W razie jakichś wątpliwości proszę o maila.

EDIT 21.10.2011: Dodano w opisie czas i długość trasy. Podany czas to chyba max jaki potrzeba na zaliczenie kesza.

Geokret

Geokret  Kubek - Całkowity dystans: 53 km

Obrazki/zdjęcia
Rycerz Północy
Rycerz Południa
Rycerz Wschodu
Rycerz Zachodu
Czarne Moczary
Drzewo Poznania
Wpisy do logu: znaleziona 30x nieznaleziona 2x komentarz 10x Wszystkie wpisy Pokazuj usunięcia