Stacja Toruń Północny została otworzona 28 lutego 1910 roku wraz z całą linią Toruń - Czarnowo. Dworzec pełnił funcję pasażerską i towarową. W sumie posiadał 6 torów, 2 perony, ekspedycję towarową i bagażową.
W 1912 roku, wraz z utworzeniem lini do Chełmna przez Unisław dworzec stał się węzłem komunikacyjnym. Stacja przeżywała swoje lata świetności do roku 1966 kiedy zamknięto linię do Czarnowa. Mała częstotliwosć pociągów jadących do Chełmna i niewielka liczba przystanków na trasie spowodowały zlikwidowanie również tej lini w 1992 roku. Toruń Północny został zamknięty dla ruchu pasażerskiego i od tamtej pory obsługuje tylko składy towarowe.
Przez lata 90 do 2001 roku przejeżdżały tędy składy do zakładów Polchem, Merinotex i Towimor, które posiadały własne bocznice, oraz do bazy paliw w Olku. W 2001 roku Polchem został zlikwidowany co jednocześnie wyłączyło z gry bocznicę Merinotexu. Następnie do 2007 roku wywożono tędy części z rozbiórki Polchemu.
Na przełomie 2000 i 2001 roku rozebrana została ekspedycja towarowa. Obecnie budynek dworca jest zdewastowany, a tory średnio nadają się do użytku. Jakby nie było stacja nie pełni większej roli. Raz na ruski rok przejeżdżają tędy jeszcze składy do Olka lub na torach dodatkowych odpoczywają wagony z Torunia Wschodniego.
Skarb to mały magnetyk.
Współrzędne wskazują lokalizację kesza.
Pamiętaj, skrzynka wchodzi w skład Operacji Bielany, nie zapomnij spisać literki do skarbu finałowego!
PS Podziękowania dla Pana Winicjusza Drozdowskiego za współczesne zdjęcia stacji.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Ekspedycja towarowa, niestety już nieistniejąca.
Rok 2003, krótki renesans stacji, jedzie węglarka z elektrociepłowni.
Warto zaznaczyć, że w święto zrównoważonego transportu jeżdżą tędy pociągi pasażerskie na Barbarkę.