Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Hitlerowska autostrada - OP34D0
h08 - berlinka inaczej...
Właściciel: harpus
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 175 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 26-04-2011
Data utworzenia: 27-04-2011
Data opublikowania: 27-04-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 27-04-2011
121x znaleziona
0x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 3 obserwatorów
80 odwiedzających
87 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: agnostos, żeliwny
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

Za Wiki: Berlinka to popularna obecnie nazwa hitlerowskiej autostrady, która miała połączyć niemiecką stolicę z pozostającym na rubieżach III Rzeszy Królewcem (Königsberg). Budowa autostrady została zainaugurowana pod koniec 1933, a prace ruszyły roku następnego. Adolf Hitler wykorzystywał do budowy autostrad niemieckich bezrobotnych i 27 września 1936 oddano do użytku pierwszy 113-kilometrowy odcinek od węzła Stettiner Dreieck (okolice Berlina) do Stettin-Süd (Kołbaskowo). W tym czasie trwały już prace na drugim końcu trasy: od Królewca do Elbląga. W 1937 oddano do użytku odcinek Königsberg (Kaliningrad) — Elbing-Ost (Elbląg-Wschód). Na tym fragmencie tymczasowo położono tylko jedną (południową) jezdnię, zostawiając miejsce na drugą, która miała być wybudowana wraz ze zwiększeniem natężenia ruchu. Rok później autostrada wydłużyła się o obwodnice Szczecina i Elbląga, odpowiednio do węzłów Bäderstraße (kołoWielgowa) i Elbing-West.

W 1938 roku Niemcy użyli autostrady jako pretekstu do wszczęcia wojny – zażądali eksterytorialnego korytarza łączącego oba jej fragmenty rozdzielone obszarem należącym do Polski. Prace na terenie budowy nieco zwolniły, gdyż kraj przygotowywał się do wojny i robotnicy byli potrzebni bardziej do budowy fortyfikacji oraz produkcji czołgów i amunicji.

Od jesieni 1939 na budowę skierowano ponownie robotników, w tym przymusowych. Zbudowano następny dwujezdniowy odcinek Bäderstraße (Rzęśnica) — Stargard-Massow (Łęczyca). Na całej długości wyżej opisanych odcinków zbudowana została pełna infrastruktura ówczesnej autostrady, tj. dwupoziomowe skrzyżowania, przyautostradowe przystanki i stacje benzynowe, itp. Na przedłużeniu odcinka zachodniego (od Stargard-Massow (Łęczyca) na wschód) wykonano też wiele prac ziemnych, których ślady można spotkać nawet w okolicach Kościerzyny…

… a które chcę Tobie dziś pokazać.

 

 

Informacje taktyczne:

- miejsc gdzie możesz się zatrzymać jest bardzo dużo - dojeżdżając w okolicę kordów, zwolnij, nie zawachaj się nawet włączyć awaryjnych bo ruch na trasie Kościerzyna - Bytów jest całkiem spory(długie, proste odcinki = niezłe prędności),

-  kesz zakładany z Młodym i Małym - wózkiem spokojnie dojedziesz w miejsce ukrycia:)

- poświęć trochę czasu i rozejrzyj się po okolicy - wyobraź sobie jak wszystkie widoczne pryzmy pokrywa asfalt i po dwóch pasach w każdą stronę mkną samochody :)

- kesz ukryty pod kordami, łopatka zbędna, rękawiczki (w zależności od pogody, mogą się przydać :) 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 121x nieznaleziona 0x komentarz 1x Wszystkie wpisy