Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A415- Ostatnia cała szyna wąskotorówki CPO. - OP30FA
Szyna wąskotorowa z 1896roku.
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 12 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.10 km
Data ukrycia: 01-02-2011
Data utworzenia: 29-01-2011
Data opublikowania: 01-02-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 01-04-2014
29x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 3 obserwatorów
5 odwiedzających
20 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: subo
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

Mało kto wie, że Szczecin też miał kolejkę wąskotorową. Mały pociąg Casekow-Penkun-Oder. Linia powstała w dwóch etapach: 8 kwietnia 1899 roku oddano do użytku odcinek z Casekow przez Penkun do Gumieniec na dworzec szeroko torowy, a 25 października dalszy już trzyszynowy fragment (splot 750 mm i 1435 mm) do Pomorzan. W latach późniejszych powstała bocznica do nabrzeży Odry. W 1945 roku z powodu przecięcia linii granicą państwową, została ona rozebrana.

W miejscu kesza trasa wąskotorówki nie przebiegała, ale to co znaleźliśmy podczas zwiedzania kolejowych terenów zasługuje na kesza. Przy nieistniejącym już ceglanym wiadukcie kolejowym na trasie Szczecin-Berlin stoi sobie barierka skonstruowana z szyn wąskotorowych. Na jednej z nich udało się nam odczytać producenta i datę: KRUPP 1896.  Na tej podstawie można przypuszczać, że przyczółek wysadzonego mostu po wojnie został właśnie zabezpieczony barierką wykonaną z torów rozebranej nie opodal kolejki wąskotorowej zwanej CPO. Przeszukując różne strony i fora doczytałem, że na istniejącym szlaku kolejki nie istnieje  już żaden kawałeczek szyny. Wszelkie pozostałosci z niemieckiej strony zostały zlikwidowane podczas remontów dróg. Dlatego natrafiona przypadkowo cała (nie pocieta) szyna zostaje okeszowana.

 

OPIS SKRZYNKI:

Pojemnik po "pluszu" został przymocowany do owej barierki. Trzeba pomacać, poszukać i pomysleć. Miejsce do najczystrzych nie należy. Wiadomo - działkowcy! Co moglismy to wysprzątaliśmy, ale zawsze jakiś śmieć się trafi. Oczywiście konspiracja wskazana bo ruch na szlaku jest ogromny.

Aby dotrzeć do skrzynki od strony KESZA 30F3 nie trzeba przechodzić po moście kolejowym - idąc/biegnąc rozejrzyj się czy nie jedzie pociąg! W tym przypadku trasa bezpieczna jest pięciokrotnie trudniejsza pod względem terenu (zejść pod most, przekroczyć rzeczkę i wejść po zaśmieconej skarpie na górę-powodzenia!). Tak więc zaznaczam jako niebezpieczna, a trasę proszę wybrać na własną odpowiedzialność!


NA LOGBOOKU ZOSTAŁA UMIESZCZONA TAJNA LITERKO-CYFERKA, chetnych proszę o spisanie będzie potrzebna do wyznaczenia "FINAŁOWEGO KESZA WĄSKOTOROWEGO-CPO".

Obrazki/zdjęcia
KRUPP 1896
Barierka.
Ale stara.
Uwaga pociąg!