To jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w komunikacji miejskiej w Gdańsku. W pobliżu Pętli Ujeścisko, przy ul. Warszawskiej, na terenie 4 hektarów powstanie nowa zajezdnia tramwajowa z możliwością przeglądów, napraw i mycia taboru. Koszt inwestycji to ponad 390 mln zł - środki będą pochodzić głównie z KPO. 334 mln zł przeznaczono na budowę zajezdni. 40 mln zł na budowę podziemnego zbiornika retencyjnego w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu który będzie wspierać system odwodnienia i retencję wód opadowych. Pojadą tam także nowe, 45 i 47-metrowe tramwaje. Prace mają się zacząć w 2027 roku i potrwać cztery lata ale planowane oddanie obiektu do użytku jest na początek 2030 roku.
W ramach inwestycji powstanie nowoczesny kompleks techniczny, który obejmie:
halę postojową z miejscem dla 20 tramwajów, z możliwością rozbudowy do 30 pojazdów,
stację obsługi technicznej do przeglądów, drobnych napraw i codziennej konserwacji,
nowoczesną myjnię dla tramwajów nowej generacji oraz autobusów
dyspozytornię odpowiedzialną za zarządzanie ruchem i planowanie pracy taboru,
układ torowy zintegrowany z istniejącą siecią tramwajową,
infrastrukturę umożliwiającą odstawianie tramwajów poza godzinami szczytu.
stacjonowania i kompleksowej obsługi 250 autobusów z napędem elektrycznym, wodorowym oraz stopniowo wycofywanym spalinowym. W pierwszym etapie 2030 roku będzie to 125 autobusów zeroemisyjnych i 125 spalinowych
zajezdnia będzie wyposażona w hale postojowe z ładowarkami, hale serwisowe, stację tankowania, ośrodek szkoleniowy, zaplecze socjalne, budynek administracyjny oraz podziemny parking gdzie autobusy będą garażowane w krytych halach będą parkowane sekwencyjnie, w dwudziestu równoległych rzędach. Ten sposób parkowania jest stosowany w Europie i na świecie.