Stacja Czajcze została oddana do użytku 21 lutego 1895 roku, wraz z otwarciem odcinka Białośliwie Wąskotorowe – Łobżenica.
Była punktem węzłowym dwóch linii:
Białośliwie Wąskotorowe – Witosław Wąskotorowy
Czajcze – Wysoka Wąskotorowa
W okresie międzywojennym ograniczono przewozy pasażerskie:
około 1921 r. zawieszono kursy na odcinku Wysoka – Mościska Wyrzyskie
około 1923 r. wstrzymano regularny ruch pasażerski do Kocika Młyna (tor zachował się i był okazjonalnie wykorzystywany)
Po II wojnie światowej stacja obsługiwała ruch pasażerski i towarowy (m.in. drewno, płody rolne, materiały budowlane).
Ostateczne zawieszenie ruchu na trasie Czajcze – Wysoka nastąpiło 1 stycznia 1994 roku.
W 2013 roku, po naprawie przejazdu kolejowego na DK10, stacja Czajcze została ponownie uruchomiona (w kwietniu).
W 2017 roku, w związku z uszkodzeniem torowiska w okolicach Kruszki, ruch w stronę Łobżenicy stopniowo zanikał i został ograniczony jedynie do odcinka Czajcze – Kijaszkowo.
W 2018 roku stacja została ponownie wyłączona z użytku po zalaniu asfaltem przejazdu na DK10, co odcięło ją od strony Białośliwia.
W latach 2013–2017 Czajcze było wykorzystywane m.in. podczas III, IV, V i VI Zlotu Miłośników Kolei Wąskotorowych w Białośliwiu.
Stacja Czajcze była stacją przelotową z trójkątem torowym, umożliwiającym zmianę kierunku lokomotyw i całych składów.
Infrastruktura obejmowała budynek stacyjny, tory główne, boczne i ładunkowe oraz rozjazdy tworzące układ trójkąta.
Torowisko istnieje we wszystkich kierunkach (do Kocika Młyna, Wysokiej i Łobżenicy), jednak żaden z odcinków nie jest obecnie przejezdny z powodu zarośnięcia i braku bieżącego utrzymania.
W stronę Łobżenicy odgałęziała się bocznica przemysłowa istniejąca do dziś.
Od 2018 roku stacja nie pełni funkcji kolejowych.
Układ torowy i budynek stacyjny zachowane, ale torowisko jest nieprzejezdne.
Stacja ma wartość historyczną jako element dawnej sieci BWKD.
Kesz
W napędzie ręcznym zwrotnicy.