Dodatkowe atrybuty skrzynki |
Jest takie miejsce niedaleko, gdzie tajni agenci mają swoją siedzibę a w niej komputer, którego zabezpieczenia są niemożliwe do złamania, chyba że zdobędzie się kilka podpowiedzi w drodze do niego, ale i tak to nie będzie łatwe, ponieważ agenci to czołówka intelektualna, z nadprzyrodzonymi zdolnościami. Potrafią w myślach zamieniać kod ASCII na kod binarny i dziesiętny, widzą rzeczy pozornie niewidzialne, kody QR odczytują bez narzędzi a także potrafią wiele wiele więcej. Dlaczego komputer ten jest tak chroniony ... jego zawartość zawiera coś co mogłoby odmienić dzieje ludzkości, coś czego świat do tej pory nie widział ...
Zbieranie informacji zaczynamy od odnalezienia bazy danych nr1 znajdującej się w rzece pełnej informacji. Dane z bazy po odszyfrowaniu doprowadzą nas jeszcze do 2ch innych oraz do kryjówki agentów i super komputera.
Poszukiwania zalecane są nocą - wtedy lepiej widać charakterystyczne odblaskowe oznaczenia "baz danych", w dzień pewnie też się da ale może byc problem z czającymi się tu i ówdzie agentami ochrony. Po odnalezieniu siedziby naleszy powęszyć tu i ówdzie by znaleźć komputer. Dostęp do niego uzyskujemy poprzez złamanie zabezpieczen a nie poprzez zniszczenie jego obudowy/podzespołow - używamy tylko głowy, bez siły i narzędzi dodatkowych - nie ma żadnych tricków - trzeba rozwiązać opisane zadania. Żeby nie psuć zabawy innym geocacherom robimy te zadania samodzielnie.
Potrzebne nam będą: latarka z długim czasem działania, notes + długopis, dekoder do QR code, znajomość podstawowej wiedzy informatycznej i matematycznej (liczby dwójkowe, dziesiętne oraz kod ASCII łącznie z umiejętnościa ich wzajemnej konwersji).
Koniecznie ubierz długie spodnie i coś z długimi rękawami. Miejsce finałowe ukryte jest za gęstymi zaroślami, w których mogą czaić się różne zwierzęta (może i nawet żmije zygzakowate, które to znajdują sie w tamtych rejonach). Nie zapomnij zabrac dodatkowego zasilania do latarki. Do ruin wchodzisz na wlasne ryzyko!
Quick Mark nie daje rady z odczytem 2 QR kodów, i-nigma bezproblemowo czyta wszystkie - prawdopodobnie problemem jest zbyt wielka ilość zakodowanej informacji.
Nie* każdą skrzynkę można (od razu)* zdobyć.
* niewłaściwe skreślić
Etap | Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|---|
2 | Punkt fizyczny | --- | Baza danych nr 2 | |
3 | Punkt fizyczny | --- | Baza danych nr 3 | |
4 | Punkt końcowy | --- | Siedziba tajnych agentów |