Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Estakada i zbiornik - OPA09L
#3 #4 Śladem dawnego torowiska
Eigenaar: chmielokrata
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 282 meter NAP
 Provincie: Polen > świętokrzyskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 06-03-2025
Gemaakt op: 10-03-2025
Gepubliceerd op: 18-05-2025
Laatste verandering: 18-05-2025
2x Gevonden
0x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
10 x Bekeken
2 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: n/b
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Nature  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Bezpośrednio przy nasypie PKP znajduje się betonowy przyczółek estakady - ma on kształt dużej ławy wspartej na czterech grubych słupach, z widocznym wgłębieniem po zakończeniu przęsła. W pobliżu widoczne zachowane pozostałości słupów drewnianych z wcześniejszych konstrukcji. Po drugiej stronie nasypu, znajduje się analogiczny przyczółek stanowiący początek nasypu dawnej kolejki.

Po kilkunastu metrach po lewej stronie torowisko mija duży, częściowo zarośnięty i zniszczony, betonowy zbiornik - jest to stary odstojnik, z którego pobierano wodę dla parowozów normalnotorowych. W sąsiedztwie widoczne fundamenty przepompowni. 

Pierwotnie w miejscu tym znajdował się wiadukt kolejowy, pod którym przepływała Bobrzaneczka oraz przechodził estakadą tor kolejki. Most miał murowane przyczółki, prześwit wysokości 5 m i szerokości 4,28 m. Estakada początkowo byłą konstrukcji drewnianej o długości 70 m - spoczywała w sumie na 14 jarzmach oporowych (wysokość pomiędzy torami kolejki a stropem mostu PKP wynosiła 3,30 m). Projekt jej sporządził technik Gorbaczyk ok.1930 r. W późniejszym okresie zastąpiona została ona konstrukcją stalową (dwuteowniki), wspartą na betonowych przyczółkach.

 

 

 

UWAGA

Przy podejmowaniu kesza należy zachować szczególną ostrożność ze względu na sąsiedztwo ruchliwych torów PKP.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
betonowy przyczółek od strony południowej
zbiornik z wystającymi szynami wąskotorowymi