Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Portowa linia tramwajowa - OP9Z1W
Eigenaar: szysek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 35 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 21-12-2024
Gemaakt op: 21-12-2024
Gepubliceerd op: 21-12-2024
Laatste verandering: 21-12-2024
8x Gevonden
0x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
19 x Bekeken
4 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Opis skrzynki:

Linia tramwajowa ul. Bytomska – Elewator Ewa – służbowa linia tramwajowa, która funkcjonowała od 1955 r. do przełomu lat 1963 i 1964 r. na terenie Portu morskiego Szczecin, na wyspie Łasztownia, na dzisiejszym osiedlu Międzyodrze-Wyspa Pucka. Infrastruktura linii była w pełni niezależna od szczecińskiego systemu tramwajowego. Operatorem linii był zarząd portu. 

W związku z koniecznością zapewnienia transportu pracowników portu z ulicy Bytomskiej (na południu wyspy Łasztownia) do elewatora Ewa (zlokalizowanego w północnej części wyspy), zarząd szczecińskiego portu podjął decyzję o uruchomieniu linii tramwajowej. W tym celu postanowiono wykorzystać istniejącą infrastrukturę kolejową. Zarząd portu wybrał jeden z niezelektryfikowanych torów kolejowych i wydzierżawił go od jego zarządcy, PKP. W ramach przygotowań do otwarcia linii tramwajowej unieruchomiono wszystkie zwrotnice na trasie i odkupiono od szczecińskiego MPK trzy wagony tramwajowe typu Herbrand. Nie zdecydowano się na montaż nad torem sieci trakcyjnej. Problem zasilania taboru rozwiązano poprzez montaż w każdym z tramwajów baterii 250 akumulatorów o napięciu 400 V. Ładowanie akumulatorów odbywało się co 4-6 godzin na przystanku końcowym przy elewatorze Ewa. W 1961 r., z powodu trudności związanych z awariami akumulatorów i koniecznością ich częstego ładowania, tramwaje typu Herbrand wycofano i zastąpiono jednym tramwajem typu L, otrzymanym od MPK. Tramwaj zasilany był z umieszczonej w przyczepce prądnicy, napędzanej silnikiem spalinowym o mocy 60 kW. Na przełomie lat 1963/1964 linia tramwajowa została zlikwidowana z powodu problemów z układem hamulcowym tramwaju. 

Opis z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_tramwajowa_ul._Bytomska_%E2%80%93_Elewator_Ewa

 

Opis skrzynki:

Uwaga na ciekawskich lokalsów i maszynistów.

Kesz ukryty za czerwono-białym.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 8x Niet gevonden 0x Opmerking 1x Alle logs