Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[LK370] Bocznica do brykietowni - OP9XHC
Właściciel: mateuszAZL
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 74 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 04-10-2024
Data utworzenia: 27-08-2024
Data opublikowania: 04-10-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 06-10-2024
25x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
20 odwiedzających
21 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linia kolejowa 370 Zielona Góra - Żary

Bocznica do zakładu brykietowania węgla.

 

 

Opis linii: Szlak kolejowy jednotorowy niezelektryfikowany liczący sobie ponad 50 kilometrów. Linia powstawała etapami pod koniec XIX i na początku XX wieku. Najpóźniej oddano do użytku odcinek między Zielona Górą a Krzystkowicami (obecnie stacja Nowogród Osiedle), gdzie inżynierowie musieli dokonać budowy mostu nad rzeką Bóbr. Szlak był budowany do obsługi ruchu lokalnego, dlatego szybkości na nim obowiązujące nie były zbyt wielkie.

Po wojnie linia nabrała większego znaczenia, szczególnie w latach 90 tych kiedy zamknięto dla ruchu linię nr 371 łączącą Wolsztyn z Nową Solą i dalej przez Kożuchów do Żagania. Wtedy trasą przejeżdżały pociągi do Poznania, Jeleniej Góry, Warszawy Wschodniej. Obecnie linia jest wykorzystywana jedynie w ruchu pociągów osobowych (w tym także kursów dalekobieżnych - do Jeleniej Góry).

Opis miejsca: Bocznica prowadząca na teren dawnych zakładów brykietowania węgla oraz elektrowni, a współcześnie, do firmy RPR zajmującej się wszystkim po trochu, czyli handlem złomem, sprzedażą betonu towarowego, narzędzi itp. Bocznica ta jest dawną bocznicą do elektrowni, która uległa likwidacji i po pewnym czasie została odbudowana trochę krótsza prowadząc na teren firmy o nazwie Imański. Dopiero po zakupie terenu przez obecną firmę została rozbudowana o dodatkowe tory na jej terenie, który zajmuje część dawnej elektrowni. Bocznica służy głównie do wywozu złomu. Skrót RPR to inicjały właściciela firmy: Rudolf Piotr Różański. Na bocznicy znajdują się dwie lokomotywy spalinowe typu 409 Da, których numerów właściciel broni jak niepodległości nie pozwalając się zbliżać do nich pasjonatom kolei.

Skrzynka: Skrzynka na współrzędnych, ukryta nisko. Atrybut niebezpieczna ze względu na konieczność zbliżenia się i przejścia przez czynne torowisko. Proszę zachować szczególną ostrożność przy podejmowaniu.

 

 

 

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
[LK370] Logo standard
bocznica
bocznica
Wpisy do logu: znaleziona 25x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy