Linia kolejowa 370 Zielona Góra - Żary
Bocznica do zakładu brykietowania węgla.
Opis linii: Szlak kolejowy jednotorowy niezelektryfikowany liczący sobie ponad 50 kilometrów. Linia powstawała etapami pod koniec XIX i na początku XX wieku. Najpóźniej oddano do użytku odcinek między Zielona Górą a Krzystkowicami (obecnie stacja Nowogród Osiedle), gdzie inżynierowie musieli dokonać budowy mostu nad rzeką Bóbr. Szlak był budowany do obsługi ruchu lokalnego, dlatego szybkości na nim obowiązujące nie były zbyt wielkie.
Po wojnie linia nabrała większego znaczenia, szczególnie w latach 90 tych kiedy zamknięto dla ruchu linię nr 371 łączącą Wolsztyn z Nową Solą i dalej przez Kożuchów do Żagania. Wtedy trasą przejeżdżały pociągi do Poznania, Jeleniej Góry, Warszawy Wschodniej. Obecnie linia jest wykorzystywana jedynie w ruchu pociągów osobowych (w tym także kursów dalekobieżnych - do Jeleniej Góry).
Opis miejsca: Bocznica prowadząca na teren dawnych zakładów brykietowania węgla oraz elektrowni, a współcześnie, do firmy RPR zajmującej się wszystkim po trochu, czyli handlem złomem, sprzedażą betonu towarowego, narzędzi itp. Bocznica ta jest dawną bocznicą do elektrowni, która uległa likwidacji i po pewnym czasie została odbudowana trochę krótsza prowadząc na teren firmy o nazwie Imański. Dopiero po zakupie terenu przez obecną firmę została rozbudowana o dodatkowe tory na jej terenie, który zajmuje część dawnej elektrowni. Bocznica służy głównie do wywozu złomu. Skrót RPR to inicjały właściciela firmy: Rudolf Piotr Różański. Na bocznicy znajdują się dwie lokomotywy spalinowe typu 409 Da, których numerów właściciel broni jak niepodległości nie pozwalając się zbliżać do nich pasjonatom kolei.
Skrzynka: Skrzynka na współrzędnych, ukryta nisko. Atrybut niebezpieczna ze względu na konieczność zbliżenia się i przejścia przez czynne torowisko. Proszę zachować szczególną ostrożność przy podejmowaniu.