Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] PZL S-4 KANIA - OP9EG3
Polski samolot szkolny
Właściciel: coosiek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-08-2021
Data utworzenia: 30-07-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 21-11-2021
37x znaleziona
1x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 0 obserwatorów
69 odwiedzających
29 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Remol19, Tris, unkas
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

PZL S-4 KANIA 3 w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie

 

PZL S-4 Kania - W 1956 r. oblatanym 5 lat wcześniej samolotem wielozadaniowym PZL S-3 Kania zainteresowały się zakłady WSK- Mielec. Zmodyfikowano tam projekt samolotu. Prototyp oznaczony PZL S-4 Kania 2 został oblatany 2 września 1957 r. przez Tadeusza Gołębiewskiego. Zaprezentowano go rok później podczas Szybowcowych Mistrzostw Świata w Lesznie.
Następny prototyp, oznaczony PZL S-4 Kania 3, różniący się od poprzednika m.in. powiększonym usterzeniem pionowym, został oblatany 19 września 1958 r. Samolot wykazywał dobre właściwości pilotażowe. Niestety o jego losie przesądziło zaprzestanie produkcji w Polsce silników M-11. Ponadto aerokluby były bardziej zainteresowane zakupem i eksploatacją samolotów metalowych niż drewnianych. W konsekwencji tego produkcji seryjnej "Kani" nie podjęto. Prace prowadzone nad budową trzeciego prototypu w WSK-Mielec przerwano, a samolot przekazano Lotniczym Zakładom Naprawczym w Krośnie, gdzie ukończono go w 1964 r. Trzy zbudowane "Kanie" były wykorzystywane przez aerokluby do 1970 r.
Konstrukcja: półskorupowa drewniana, kryta sklejką i płótnem, dwumiejscowy, jednosilnikowy dolnopłat typu "parasol". Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił silnik gwiazdowy 5-cylindrowy M-11D o mocy  92 kW (125 KM) chłodzony powietrzem. Śmigło dwułopatowe drewniane.
Dane techniczne (PZL S-4 Kania 3):
Rozpiętość - 12,16 m
Długość - 8,72 m
Wysokość - 2,35 m
Powierzchnia nośna - 19,7 m2
Masa własna - 660 kg
Masa użyteczna - 298 kg
Masa całkowita - 975 kg
Prędkość maksymalna - 171 km/h
Prędkość przelotowa - 130 km/h
Prędkość minimalna - 63 km/h
Wznoszenie - 4,5 m/s
Pułap - 5100 m
Zasięg - 580 km
Dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
Powodzenia! :)
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Wpisy do logu: znaleziona 37x nieznaleziona 1x komentarz 1x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria