Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[PS] PZL S-4 KANIA - OP9EG3
Polski samolot szkolny
Owner: coosiek
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > śląskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 25-08-2021
Date created: 30-07-2021
Date published: 28-08-2021
Last modification: 21-11-2021
39x Found
1x Not found
1 notes
watchers 0 watchers
70 visitors
31 x rated
Rated as: Excellent
3 x recommended
This cache is recommended by: Remol19, Tris, unkas
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Take something to write  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

PZL S-4 KANIA 3 w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie

 

PZL S-4 Kania - W 1956 r. oblatanym 5 lat wcześniej samolotem wielozadaniowym PZL S-3 Kania zainteresowały się zakłady WSK- Mielec. Zmodyfikowano tam projekt samolotu. Prototyp oznaczony PZL S-4 Kania 2 został oblatany 2 września 1957 r. przez Tadeusza Gołębiewskiego. Zaprezentowano go rok później podczas Szybowcowych Mistrzostw Świata w Lesznie.
Następny prototyp, oznaczony PZL S-4 Kania 3, różniący się od poprzednika m.in. powiększonym usterzeniem pionowym, został oblatany 19 września 1958 r. Samolot wykazywał dobre właściwości pilotażowe. Niestety o jego losie przesądziło zaprzestanie produkcji w Polsce silników M-11. Ponadto aerokluby były bardziej zainteresowane zakupem i eksploatacją samolotów metalowych niż drewnianych. W konsekwencji tego produkcji seryjnej "Kani" nie podjęto. Prace prowadzone nad budową trzeciego prototypu w WSK-Mielec przerwano, a samolot przekazano Lotniczym Zakładom Naprawczym w Krośnie, gdzie ukończono go w 1964 r. Trzy zbudowane "Kanie" były wykorzystywane przez aerokluby do 1970 r.
Konstrukcja: półskorupowa drewniana, kryta sklejką i płótnem, dwumiejscowy, jednosilnikowy dolnopłat typu "parasol". Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił silnik gwiazdowy 5-cylindrowy M-11D o mocy  92 kW (125 KM) chłodzony powietrzem. Śmigło dwułopatowe drewniane.
Dane techniczne (PZL S-4 Kania 3):
Rozpiętość - 12,16 m
Długość - 8,72 m
Wysokość - 2,35 m
Powierzchnia nośna - 19,7 m2
Masa własna - 660 kg
Masa użyteczna - 298 kg
Masa całkowita - 975 kg
Prędkość maksymalna - 171 km/h
Prędkość przelotowa - 130 km/h
Prędkość minimalna - 63 km/h
Wznoszenie - 4,5 m/s
Pułap - 5100 m
Zasięg - 580 km
Dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
Powodzenia! :)
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 39x Not found 1x Note 1x Picture 1x All entries Gallery