Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] PZL S-4 KANIA - OP9EG3
Polski samolot szkolny
Eigenaar: coosiek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 25-08-2021
Gemaakt op: 30-07-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 21-11-2021
39x Gevonden
1x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
70 x Bekeken
31 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Remol19, Tris, unkas
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Take something to write  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

PZL S-4 KANIA 3 w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie

 

PZL S-4 Kania - W 1956 r. oblatanym 5 lat wcześniej samolotem wielozadaniowym PZL S-3 Kania zainteresowały się zakłady WSK- Mielec. Zmodyfikowano tam projekt samolotu. Prototyp oznaczony PZL S-4 Kania 2 został oblatany 2 września 1957 r. przez Tadeusza Gołębiewskiego. Zaprezentowano go rok później podczas Szybowcowych Mistrzostw Świata w Lesznie.
Następny prototyp, oznaczony PZL S-4 Kania 3, różniący się od poprzednika m.in. powiększonym usterzeniem pionowym, został oblatany 19 września 1958 r. Samolot wykazywał dobre właściwości pilotażowe. Niestety o jego losie przesądziło zaprzestanie produkcji w Polsce silników M-11. Ponadto aerokluby były bardziej zainteresowane zakupem i eksploatacją samolotów metalowych niż drewnianych. W konsekwencji tego produkcji seryjnej "Kani" nie podjęto. Prace prowadzone nad budową trzeciego prototypu w WSK-Mielec przerwano, a samolot przekazano Lotniczym Zakładom Naprawczym w Krośnie, gdzie ukończono go w 1964 r. Trzy zbudowane "Kanie" były wykorzystywane przez aerokluby do 1970 r.
Konstrukcja: półskorupowa drewniana, kryta sklejką i płótnem, dwumiejscowy, jednosilnikowy dolnopłat typu "parasol". Podwozie klasyczne dwukołowe stałe. Napęd stanowił silnik gwiazdowy 5-cylindrowy M-11D o mocy  92 kW (125 KM) chłodzony powietrzem. Śmigło dwułopatowe drewniane.
Dane techniczne (PZL S-4 Kania 3):
Rozpiętość - 12,16 m
Długość - 8,72 m
Wysokość - 2,35 m
Powierzchnia nośna - 19,7 m2
Masa własna - 660 kg
Masa użyteczna - 298 kg
Masa całkowita - 975 kg
Prędkość maksymalna - 171 km/h
Prędkość przelotowa - 130 km/h
Prędkość minimalna - 63 km/h
Wznoszenie - 4,5 m/s
Pułap - 5100 m
Zasięg - 580 km
Dla pierwszych trzech znalazców certyfikaty.
Powodzenia! :)
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 39x Niet gevonden 1x Opmerking 1x Afbeelding 1x Alle logs Galerij