Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] PWS 20 - OP9E6L
Właściciel: kafii
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 19-08-2021
Data utworzenia: 10-07-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 28-08-2021
49x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
75 odwiedzających
40 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
31 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Aikido, ajka, ankos, Aynsley, bamba, Baton123, CarCam, Chochlik., Chrząszcze2, Dallas, ForgottenSilesia, hobbbysta, Inikara, jemiolka, karwdo, keram58, kross, Mario&Monia, Mensor, Nannette, norbinorek, ofen95, Oni_no_Pejot, palinq, Remol19, rubin, Serengeti, Tisia, Victor+, Whatever, Zespół EŁ
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

PWS-20

W 1927r. Ministerstwo Komunikacji ogłosiło konkurs na 8-miejscowy (2 osoby załogi i 6 pasażerów) samolot pasażerski. Zwyciężył w nim projekt inż. Zbysława Ciołkosza oznaczony jako PWS-20. Budowę prototypu PWS-20T (litera "T" oznaczała "transportowy) rozpoczęto w 1928r., a 12 III 1929r. został on oblatany przez F. Rutkowskiego na lotnisku fabrycznym w Białej Podlaskiej. Jesienią 1929r. samolot przeszedł próby eksploatacyjne w PLL LOT, po czym został zwrócony wytwórni celem przekonstruowania podwozia, kabiny pasażerskiej oraz poprawienia chłodzenia silnika.

W 1930r. wytwórnia wprowadziła poprawki w prototypie, który otrzymał oznaczenie PWS-20bis i znaki rejestracyjne SP-AAZ. Na zamówienie Ministerstwa Komunikacji wykonano drugi samolot o znakach rejestracyjnych SP-AAY. Oba w tym samym roku zostały przekazane do prób w PLL LOT.

W 1931r. próby zakończono. Okazało się, że PWS-20 są mniej ekonomiczne niż używane do tej pory przez PLL LOT Fokkery F-VIIA/1m. W 1933r. samoloty wyłączono z eksploatacji, a następnie skasowano. Zrezygnowano również z budowy trzeciego egzemplarza, przeznaczonego do lotu dookoła świata oraz z budowy wersji pływakowej PWS-20ter, które to samoloty planowano wykorzystać do lotów do Danii i Szwecji.

Konstrukcja: ośmiomiejscowy (6 pasażerów i 2 osoby załogi) górnopłat zastrzałowy. Kadłub kratownicowy spawany z rur stalowych i duralowych, kryty sklejką. Płat drewniany, kryty płótnem (do pierwszego dźwigara sklejką). Podwozie klasyczne, dwukołowe, stałe. Napęd stanowił 12-cylindrowy silnik rzędowy Skoda Lorraine-Dietrich o mocy 450 KM. Śmigło dwułopatowe, metalowe.

Uzbrojenie: w wersji PWS-20ter planowano zamontować 2 ruchome k.m. Samolot miał przenosić bomby głębinowe lub torpedę lotniczą o masie do 700 kg.

Dane techniczne (PWS-20):

Rozpiętość

17,60 m

Długość

12,67 m

Wysokość

3,71 m

Powierzchnia nośna

52,9 m2

Masa własna

1850 kg

Masa całkowita

3200 kg

Prędkość maksymalna

178 km/h

Pułap

3800 m

Zasięg

800 km

źródło: https://www.samoloty.pl/encyklopedia-samolotobby-309/polskie-hobby-260/pasaierskie-hobby-492/pws-20-hobby-1646

........................................

 

O keszu:

Kesz znajduje się na widoku w promieniu 20 m od współrzędnych. Wystarczy odkręcić z dołu i całość podnieść.

 

Wpisy do logu: znaleziona 49x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy