Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] PWS 20 - OP9E6L
Eigenaar: kafii
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Onbekende Cache
Grootte: Normaal
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 19-08-2021
Gemaakt op: 10-07-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 28-08-2021
51x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
77 x Bekeken
42 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
33 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Aikido, ajka, ankos, Aynsley, bamba, Baton123, CarCam, Chochlik., Chrząszcze2, crazy_baby, Dallas, ForgottenSilesia, hobbbysta, Inikara, jemiolka, karwdo, keram58, kross, Mario&Monia, Mensor, Mhonar, Nannette, norbinorek, ofen95, Oni_no_Pejot, palinq, Remol19, rubin, Serengeti, Tisia, Victor+, Whatever, Zespół EŁ
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

PWS-20

W 1927r. Ministerstwo Komunikacji ogłosiło konkurs na 8-miejscowy (2 osoby załogi i 6 pasażerów) samolot pasażerski. Zwyciężył w nim projekt inż. Zbysława Ciołkosza oznaczony jako PWS-20. Budowę prototypu PWS-20T (litera "T" oznaczała "transportowy) rozpoczęto w 1928r., a 12 III 1929r. został on oblatany przez F. Rutkowskiego na lotnisku fabrycznym w Białej Podlaskiej. Jesienią 1929r. samolot przeszedł próby eksploatacyjne w PLL LOT, po czym został zwrócony wytwórni celem przekonstruowania podwozia, kabiny pasażerskiej oraz poprawienia chłodzenia silnika.

W 1930r. wytwórnia wprowadziła poprawki w prototypie, który otrzymał oznaczenie PWS-20bis i znaki rejestracyjne SP-AAZ. Na zamówienie Ministerstwa Komunikacji wykonano drugi samolot o znakach rejestracyjnych SP-AAY. Oba w tym samym roku zostały przekazane do prób w PLL LOT.

W 1931r. próby zakończono. Okazało się, że PWS-20 są mniej ekonomiczne niż używane do tej pory przez PLL LOT Fokkery F-VIIA/1m. W 1933r. samoloty wyłączono z eksploatacji, a następnie skasowano. Zrezygnowano również z budowy trzeciego egzemplarza, przeznaczonego do lotu dookoła świata oraz z budowy wersji pływakowej PWS-20ter, które to samoloty planowano wykorzystać do lotów do Danii i Szwecji.

Konstrukcja: ośmiomiejscowy (6 pasażerów i 2 osoby załogi) górnopłat zastrzałowy. Kadłub kratownicowy spawany z rur stalowych i duralowych, kryty sklejką. Płat drewniany, kryty płótnem (do pierwszego dźwigara sklejką). Podwozie klasyczne, dwukołowe, stałe. Napęd stanowił 12-cylindrowy silnik rzędowy Skoda Lorraine-Dietrich o mocy 450 KM. Śmigło dwułopatowe, metalowe.

Uzbrojenie: w wersji PWS-20ter planowano zamontować 2 ruchome k.m. Samolot miał przenosić bomby głębinowe lub torpedę lotniczą o masie do 700 kg.

Dane techniczne (PWS-20):

Rozpiętość

17,60 m

Długość

12,67 m

Wysokość

3,71 m

Powierzchnia nośna

52,9 m2

Masa własna

1850 kg

Masa całkowita

3200 kg

Prędkość maksymalna

178 km/h

Pułap

3800 m

Zasięg

800 km

źródło: https://www.samoloty.pl/encyklopedia-samolotobby-309/polskie-hobby-260/pasaierskie-hobby-492/pws-20-hobby-1646

........................................

 

O keszu:

Kesz znajduje się na widoku w promieniu 20 m od współrzędnych. Wystarczy odkręcić z dołu i całość podnieść.

 

Logs: Gevonden 51x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs