Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
This cache does not have any statistics yet
SKM Gdańsk Stocznia - Nowy Przystanek - OPA40U
Owner: A&K&A&A
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 21 m. ASL.
 Region: Poland > pomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 19-10-2025
Date created: 19-10-2025
Date published: 19-11-2025
Last modification: 19-11-2025
0x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
9 visitors
0 x rated
Rated as: n/a
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Jeden przystanek, dwie różne wiaty, a pośrodku kortenowa winda z podświetlanym dźwigiem na ażurowej elewacji - tak wygląda nowy przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Stocznia. Na peronie trwają ostatnie odbiory, a wiosną pojawi się nad nim nowa kładka dla pieszych. 

Na pierwszy rzut oka to peron jak każdy inny. Wiata, ławki, winda. Dwie krawędzie, przy których co kilka minut zatrzymują się żółto-niebieskie pociągi.

Przystanek Gdańsk Stocznia zmienił się jednak nie do poznania. Jeszcze do niedawna peron pamiętający strajki w stoczni był obrazem nędzy i rozpaczy.

Dojście po chybotliwej kładce, krzywa i dziurawa nawierzchnia, cieknący dach. Wokół sterta gruzu i zbutwiałych podkładów kolejowych. 

Teraz jest inaczej. Na peronie - decyzją konserwatora - stanęła po modernizacji nie jedna, a dwie wiaty. Jedna nowoczesna, przypominająca te stawiane na innych przystankach SKM. Druga - historyczna, żółto-niebieska, która najstarszym pasażerom SKM może sentymentalnie przypominać minioną epokę.

Ale to nie wszystko. Między obiema poczekalniami wyrósł nietypowy szyb windowy. Ażurowa elewacja z efektownym dźwigiem stoczniowym z blachy kortenowskiej nawiązuje do industrialnej okolicy i stojącego nieopodal budynku ECS.  Efektownie ma wyglądać zwłaszcza po zmroku, gdy zostanie podświetlona. Winda przez kilka miesięcy pozostanie jeszcze nieczynna, bo musi poczekać na budowaną kładkę. Pasażerowie mają do dyspozycji nowe ławki, kosze na śmieci, kasowniki i terminale systemu Fala. Są też nowe rozkłady jazdy, oświetlenie, nagłośnienie i stylowe zegary.

Na zlecenie miasta kładkę buduje firma Strabag. Stary obiekt został rozebrany wiosną i latem. Nowa kładka ma być gotowa do kwietnia przyszłego roku. Koszt jej budowy to 11,3 mln zł.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Peron
Peron
Peron
Peron
Peron
W budowie nadal pozostaje kladka nad torami
Miejsce ukrycia
Log entries: Found 0x Not found 0x Note 0x