Opis miejsca:
Stargard – stacja kolejowa w Stargardzie, w województwie zachodniopomorskim, należąca wcześniej pod względem liczby pasażerów (w 2000 prawie 4 mln) do kategorii A; w nowej klasyfikacji dworców, obowiązującej od 2015, Stargard nie jest już zaliczany do najwyższej kategorii – jest dworcem regionalnym. Na stacji zatrzymują się pociągi pasażerskie wszystkich kategorii.
Zabudowania dworca osobowego zostały wzniesione w latach 1844–1845. W okresie tym budowana była linia kolejowa, mająca połączyć Berlin z Poznaniem i prowadzić przez Szczecin i Stargard. Pierwszy pociąg ciągnięty przez parowóz ze Szczecina wjechał na stację w Stargardzie 1 maja 1846. W dwa lata później dojechać można było do Poznania, a w latach 1856–1859 przedłużono linię do Koszalina. Pod koniec XIX w. zbudowano kolejne połączenia do Piły oraz do Kostrzyna przez Pyrzyce. Stacja kolejowa stała się czynnikiem mającym wpływ na uprzemysłowienie miasta.
Zniszczenia spowodowane II wojną światową stosunkowo szybko usunięto, co umożliwiło utrzymanie połączeń kolejowych z całym krajem. W następnych latach zaczęto wprowadzać postęp techniczny. Odczuwalna poprawa komfortu jazdy pociągami po wprowadzeniu szyn bezstykowych, lokomotyw spalinowych, a następnie elektryfikacji. Uruchomienie trakcji elektrycznej na odcinku Stargard – Krzyż nastąpiło 21 marca 1978 i jeszcze pod koniec tego roku linia elektryczna została przedłużona do Szczecina. W 1994 wprowadzono informację wizualną – tablice automatyczne, wskazujące podróżnym czas przyjazdu i odjazdu pociągów[6].
Przez stację przejeżdża dziennie ponad 160 pociągów pasażerskich i około 40 towarowych. Z usług stacji Stargard w 2000 skorzystało 3 930 138 pasażerów.
Opis z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Stargard_(stacja_kolejowa)
Opis skrzynki:
Najbardziej ustronne miejsce na peronie pierwszym ale i tak proszę być ostrożnym.
Szukamy pod najniższą poprzeczką.