Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Skrzynka nie ma jeszcze statystyki
Nie patrz w gorę - OPA1SL
MOCNE NOCNE
Właściciel: PtakDziubDziub
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 126 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:45 h    Długość trasy: 0.90 km
Data ukrycia: 27-06-2025
Data utworzenia: 04-06-2025
Data opublikowania: 27-06-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 28-06-2025
0x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
11 odwiedzających
0 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Dostępna rowerem  Potrzebna latarka  Weź coś do pisania  Offset cache  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Na prośbę kilku keszerów spoza Wrocławia, których taka rzecz zabawia.

O keszu:

  • kesz nie znajduje się na koordach początkowych,
  • zaleca się szukanie po zmroku,
  • wymagana latarka,
  • dzieci powinny być pod opieką dorosłych,
  • jeżeli jesteś dorosły, pożycz jakieś dziecko,
  • mogą się przydać (ale nie są niezbędne): notatnik, długopis, 2 baterie AA (nie są niezbędne), patyk 1,5m jeśli będzie ciężki śnieg lub silna jesień (nie jest niezbędne),

Przemoślite potworyśne straszoginie

 

Poszukiwania gwiazdy prowadzone co roku od tysięcy lat wiodły mędrców na manowce. W tym celu powstawały centra obserwatorów gwiazd. W pewnych czasach profesji nawet zakazanej... Bo niby to Mędrcy, a jednak kluczyli tu i ówdzie błądząc nie wiadomo którędy.

ROZDZIAŁ 0: STAROŻYTNE OBSERWATORIUM

Na koordach startowych nie znajdziesz kesza, ale pradawne centrum obserwacji gwiazd, tak stare, że całe z drewna (dla leniwych foto):

ancient observatory

Tajemniczym kodem pradawnych poszukiwaczy w długich płaszczach, pod którymi skrywali lunety (stąd w logo jedno oko), była ilość ramion gwiazdy ukryta w miejscu najmniej spodziewanym - na głównym wejściu do komnaty wyczekiwania strudzonych wędrowców i poszukiwaczy czekających w kolejce do wieży. Liczba ramion tej gwiazdy to Twoje D, i nikt nie wie dlaczego to przewrócona nieskończoność.

Starożytni z użyciem precyzyjnego zegara z Antykithiry rozpisywali przewidywania, że przez pewną astronomiczną aktywność gwiazd raz na jakiś czas pojawia się rozdarcie naszego świata, jakby otwierał się portal...

ROZDZIAŁ 1: koniunkcja sfer N51°06.53D E017°05.1(D/2)D'

Pradawny zapis starożytnych obserwatorów mówił:

Nie pomoże łez otarcie
gdy już pojawi się rozdarcie,
bezkres próżni coś przemierza
to potworne Banderzwierza,
strzeż się dziecię Dziaberlaka!
co paszczą grzązi, strzyga,
i krnąbrnego Dżub Dżub Ptaka,
kosmicznego Jadośmiga!
Matka z dzieciem już uciekła,
pora zamknąć ten zły prortal,
nim nam wpadnie zła przebieła,
żmijowijna grupa poczwar.
Wiedżma z wiedzą nieskończoną,
Mag z magiją nieskażoną,
w noc koniunkcji gwiazd i planet
okiełznają Wielki Zamęt.
Tylko człek bez wielkiej złości
może sprostać takim radom
tylko keszer z krwi i kości
uratuje świat przed zagładą.

Na koordach dotarłeś do dużej grafiki gdzie widać już dziką bestię, obok po prawej Mag z trudem zamyka portal, ale potrzebuje Twojej pomocy! - Trzeba wysłać sondę kierunku Gwiazdy, ale najpierw trzeba rozpoznać co jak i gdzie.... Stań więc pod klejnotem magicznego pierścienia Maga i używając "koniunkcji" spójrz przez wielkie V w kierunku nowoczesnego obserwatorium, w którym już nie noszą długich kitli i nie chowają lunet. Do niego jednak wstęp jest strzeżony, ale nie martw się nie musisz przez nic skakać. Idealnie w koniunkcji na linii wzroku widok kopuły obserwatorium zasłoni Ci coś drewnianego - jak podejdziesz bliżej to będzie inne obrócone V w którym pojawiło się inne rozdarcie - właśnie tam w małym rozdarciu ujrzysz jaką planetę teraz obserwatorzy obserwują, jaką  planetę wybrały tym razem Żabrłołącze potwory. Ilość liter NAZWY PLANETY to Twoje E. 

Nie musisz po nic sięgać ani nic wyciągać - tylko zobacz ją. Jeżeli coś przykryło planetę - użyj patyka, ale z daleka poznasz ją jest spora i charakterystyczna.

ROZDZIAŁ 2: sondowanie N51°0E.5(D+1)(D-E) E017°05.30(D/2)'

Pocisk sondy już w załadowany w luku przez specjalistów z Obserwatorium. Jednakże, zapomnieli oni o tym że potrzebna im energia Gwiazdy! Przed wysłaniem trzeba zdobyć kod trajektorii (jedna cyfra) - bo ta sonda ma doprowadzić również i nas do Gwiazdy - tej której światło w koniunkcji domknie portal i odgoni potwory.

Do doku startowego doprowadzi Cię ciemna droga i żółto czerwone światło innych gwiazd >><<, co wskazują drogę, o ile potwory nie zgasiły ich części. Ale nie przejmuj się. Gdy dotrzesz na miejsce okrągła srebrna gwiazda na wysokości ok. 1,8m wskaże Ci właściwy punkt. Pociągnij ją delikantnie - na jakieś 30cm, a twoim oczom ukaże się sonda. Nie szarp - sonda musi zostać wystrzelona w odpowiednim momencie przez pracowników Obserwatorium, więc po odczytaniu kodu schowaj ją ładując z powrotem do luku jak była. F = cyfra na sondzie.

ROZDZIAŁ 3: GWIAZDA N51°0E.5(D-E)(2*F) E017°05.(F-1)5(F-2)'

Finał znajdziesz na drzewie. Dostępny od strony ścieżki, choć ukryty od drugiej strony. Do jego otwarcia potrzebujesz kodu: ABCD.

Kod w kłódce wpisujesz wpychając właściwe liczby ABCD.

Włącznik znajdziesz wewnątrz po prawej za latarnią.

  D = już masz.

  C = D-F

  B = D-E

  A = pozycja A w alfabecie

Wewnątrz czekają fanty. Po dokonaniu czynności nie zapomnij wyłączyć światła.


Miłego poszukiwania gwiazdy.

W trakcie poszukiwań miej się na baczności i zachowaj konspirę. Pamiętaj, im ciszej tym lepiej dla kesza. Nie spal go.

Certyfikatów brak, zostawiam fant na FTF i zabawki oraz coiny na wymianki dla chętnych + kilka archiwalnych fantów.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
OpenSprawdzacz
Autor tej skrzynki umożliwił sprawdzenie poprawności rozwiązania zagadki (współrzędnych pojemnika finałowego).
Statystyki: prób: 0 razy, trafień: 0 razy.
Dodatkowe waypointy
Etap Symbol Typ Współrzędne Opis
Parking --- Darmowy Parking ze sporą ilością miejsc
Parking --- Odcinek Dembowskiego od Tramwajowej-Zielonego Dębu pozwala na parkowanie po jednej stronie ale bez blokowania wjazdów. Jest krótki i nie zawsze jest miejsce.
Parking --- Miejsca postojowe przy Urzędzie, jest ich 4-5 więc mało.
1 Punkt wirtualny --- ROZDZIAŁ 1: koniunkcja sfer N51° 06.53D E17°05.1(D/2)D'
2 Punkt fizyczny --- ROZDZIAŁ 2: sondowanie N51° 0E.5(D+1)(D-E) E17°05.30(D/2)'
3 Punkt końcowy --- ROZDZIAŁ 3: GWIAZDA N51° 0E.5(D-E)(2*F) E17°05.(F-1)5(F-2)'
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
W noc przesilenia wszystko się zmienia
Wpisy do logu: znaleziona 0x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy