Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Skrzynka nie ma jeszcze statystyki
Muzeum kolejnictwa w Bochum - OP9Z13
mały pojemnik
Właściciel: Skoora77
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Niemcy > Arnsberg
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.10 km
Data ukrycia: 04-12-2024
Data utworzenia: 18-12-2024
Data opublikowania: 18-12-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 18-12-2024
0x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
3 odwiedzających
0 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Muzeum Kolejnictwa w Bochum

Muzeum kolejnictwa Bochum w dawnej zajezdni kolejowej wraz z zabytkową parowozownią jest największym tego typu prywatnym muzeum w Niemczech. Jak żaden inny punkt zaczepienia na trasie, symbolizuje ścisły związek między historią kolei a rozwijającym się przemysłem węglowym i stalowym w Zagłębiu Ruhry.

Wraz z budową odgałęzienia Steele - Dahlhausen/Ruhr przez Bergisch-Märkische Eisenbahngesellschaft (BME) w 1863 r., kilka kopalń w Zagłębiu Ruhry zostało podłączonych do szybko rozwijającej się sieci kolejowej. Stacja Dahlhausen szybko stała się ważnym węzłem komunikacyjnym dla ruchu towarowego i pasażerskiego w Zagłębiu Ruhry. W latach 1912-1918 wybudowano stację rozrządową i nową stację pasażerską oraz zajezdnię z parowozownią z obrotnicą, wieżą ciśnień, składem węgla i warsztatami, częściowo przez jeńców wojennych. Główną obsługą wykorzystywanych tu parowozów była obsługa linii pociągów ciężarowych, przy czym decydującą rolę odgrywał ruch węgla. Wraz z zamknięciem sąsiednich zajezdni znacznie wzrosła liczba personelu i lokomotyw. Najwyższy poziom został osiągnięty w 1957 roku z 522 pracownikami i 35 lokomotywami parowymi.

Wraz z zamknięciem kopalni Vereinigte Dahlhauser Tiefbau w 1965 r. Na znaczeniu straciła również baza towarowa Bochum-Dahlhausen. Operacje manewrowe zostały przerwane w 1973 roku; zajezdnia została zamknięta cztery lata wcześniej i była używana tylko do naprawy wagonów towarowych do 1982 roku. Jednak w 1969 roku wykorzystanie tego miejsca jako muzeum, które miało szczególny plus: dostęp do sieci kolejowej Niemieckich Kolei Federalnych, nabrało tempa. Imponująca kolekcja pojazdów rozwinęła się z trzech lokomotyw, które zostały oficjalnie otwarte w 1977 roku jako „Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen”. Siedem lat później zajezdnię objęto ochroną zabytków.

Na 70 000 metrów kwadratowych odwiedzający mogą zobaczyć ponad 120 pojazdów szynowych od 1853 roku do dnia dzisiejszego. Lokomotywy i wagony są przywracane do muzeum, a niektóre są ponownie zdatne do ruchu. Zwiedzający* mają możliwość odbycia niezwykłych wycieczek, takich jak kolejka Wismar, kolejka muzealna, a także wycieczki na Mikołajki i Jarmark Bożonarodzeniowy. Codzienne specjalne wycieczki prowadzą do czynnych hut lub starych scen przemysłowych. Malownicza trasa Kolei Doliny Ruhry jest używana kilka razy w miesiącu. Ofertę wzbogacają festyny ​​muzealne, specjalne oferty dla dzieci, przejazdy dorożką i warsztaty muzealne.

 

Dostępny jest darmowy parking.

 

źródło: www.route-industriekultur.ruhr

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
tu jestem
dokładnie tu
co widzi kesz
20240802_161634
Wpisy do logu: znaleziona 0x nieznaleziona 0x komentarz 0x