Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most kolejowy na Warcie - OP9XR5 Skrzynka tygodnia
Właściciel: Victor+
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-09-2024
Data utworzenia: 04-09-2024
Data opublikowania: 06-09-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 06-09-2024
23x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
73 odwiedzających
18 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
19 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: An Na, Andre0373, Cezex, Chrząszcze2, Ciachol, GFS, Gia, Hasioki, hobbbysta, Hr. Jan Usz, Maleska, misiowa, Nannette, norbinorek, Remol19, rubin, stefan1214, słabakinia, Wojstef1
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
OPIS MIEJSCA:
Kolejowy most na Warcie jest jedną z najbardziej okazałych budowli w ciągu linii kolejowej numer 14, usytuowany jest w kilometrze 57,638. Most został wybudowany w 1902 roku, w ramach budowy linii Kolei Warszawsko-Kaliskiej. Obiekt zlokalizowano stosunkowo daleko na północ od miasta, by ominąć liczne starorzecza i koryta rozciągające się na łęgach. Filary i przyczółki dostosowano do linii dwutorowej, przy czym początkowo zbudowano tylko jeden tor, z założeniem późniejszej rozbudowy. Oryginalne dźwigary kratowe miały rozpiętość teoretyczną 44,5 m i wykratowanie wielokrotne typu N, każdy z nich miał masę niemal 119 ton. Dźwigary skrajne zaprojektowano jako blachownicowe, by pod spodem przeprowadzić ciągi komunikacyjne. Oparcie przęseł skrajnych zrealizowano na specjalnie zaprojektowanych podporach ruchomych w formie ram z dwoma krzyżulcami i połączeniem na sworznie.
Z uwagi na swoje duże znaczenie strategiczne, most kilkukrotnie ulegał zniszczeniu podczas działań wojennych. Po raz pierwszy został zniszczony w 1914 roku, po czym w pełni odbudowany w latach 1922-1925. Następnie po zniszczeniu w 1939 roku most odbudowali Niemcy, przywracając ruch w 1940 roku. Pod koniec II wojny światowej most został wysadzony po raz kolejny, w 1945 roku, przez wojska niemieckie. W tym samym roku przywrócono ruch na torze 2 (południowym), tor 1 doczekał się pełnej odbudowy dopiero w 1954 roku. Po wojnie most został wyremontowany najpierw w latach 70, wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 14, przeprowadzoną na szlaku Zduńska Wola - Sieradz w 1973 roku. Poważny remont odbył się w 2012 roku, wtedy wymieniono nawierzchnię i zastosowano nowe zabezpieczenia antykorozyjne, remont trwał od sierpnia do grudnia. Dźwigary główne kratowe obecnego mostu to kratownice typu W z dodatkowymi słupkami, spawano-nitowane oraz nitowane, o rozpiętości 44,5 m i wysokości 4,75 m każda. Wysokość konstrukcyjna (czyli odległość między spodem konstrukcji a główką szyny) dla kratownic wynosi 5,60 m, zaś dla przęseł skrajnych blachownicowych 1,55 m. Łączna masa całej konstrukcji nośnej to prawie 1400 ton.
 
O SKRZYNCE:
Skrzynka w maskowaniu znajduje się na moście, na współrzędnych. Most jest na co dzień udostępniony dla ruchu pieszego, dotarcie do kesza jest w pełni bezpieczne.
Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Obrazki/zdjęcia
Spoiler
Wpisy do logu: znaleziona 23x nieznaleziona 0x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria