Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
PKP Bielsk Podlaski - OP9T7Z
Bielsk Podlaski niejeden miał dworzec
Właściciel: kymon
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 30-03-2024
Data utworzenia: 28-03-2024
Data opublikowania: 01-04-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 01-04-2024
5x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
13 odwiedzających
5 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Stacja kolejowa w Bielsku Podlaskim jest o tyle niezwykła, że w swojej historii może się poszczycić istnieniem aż czterech budynków dworcowych. Około 20 lat po powstaniu linii Brzesko-Grajewskiej (rok 1873) oddano do użytku drewniany dworzec, który stanowił konstrukcję bliźniaczą do wciąż istniejącego budynku stacyjnego w Kleszczelach.

Budynek przypominający o czasach carskich w roku 1925 zastąpiono murowanym dworcem w charakterystycznym dla dwudziestolecia międzywojennego stylu „dworkowym”, nie przetrwał on jednak drugiej wojny światowej – został zniszczony przez wojska niemieckie w roku 1944.

Przez następne 46 lat Bielsk Podlaski nie posiadał pełnoprawnego dworca kolejowego – rolę tę pełnił zwykły barak. Pod koniec lat 80-tych rozpoczęto budowę nowego dworca w duchu ascetycznego postmodernizmu. Oddany do użytku w roku 1990 budynek był jednak zbyt obszerny jak na potrzeby miasta.

Wraz z pogarszającym się stanem infrastruktury na LK32 i obniżeniu maksymalnej prędkości składów wagonowych do 30 km/h, linia i dworzec weszły w prawdziwy okres zapaści. Niewielkie autobusy szynowe (w tym legendarne już króciutkie SN81 na bazie drezyny Kolzamu) obsługiwały połączenia Białystok – Czeremcha i Czeremcha – Białystok z maksymalną prędkością 60 km/h, co zmniejszało konkurencyjność kolei. W 2017 rozpoczęto modernizację linii; oprócz kolosalnej poprawy czasu i komfortu przejazdu przebudowa zaowocowała wybudowaniem nowego dworca systemowego, który oddano do użytku w roku 2020. Jest on niewielki, ma powtarzalną formę, jest jednak symbolem pozytywnych zmian, które musiały zajść na linii nr 32.

 

Zdjęcia archiwalne pochodzą ze strony bazakolejowa.pl; informacje zaczerpnięto ze strony kolejnapodroz.pl

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Dworzec w najnowszym wcieleniu
Co widzi kesz
Wpisy do logu: znaleziona 5x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy