Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stacja: Keszowice - OP9J97
Właściciel: Sherlock_Wadowice
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > małopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Tymczasowo niedostępna
Data ukrycia: 01-06-2022
Data utworzenia: 23-05-2022
Data opublikowania: 13-07-2022
Ostatnio zmodyfikowano: 29-12-2023
39x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
58 odwiedzających
23 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Na początku lat 70. XIX w. władze Wadowic rozpoczęły starania o poprowadzenie przez miasto linii kolejowej z Bielska przez Wadowice do Kalwarii, a stamtąd do Krakowa. 

 

Pierwszy pociąg wjechał na stację kolejową Wadowice w 1887 r.

 

Dworzec kolejowy miał znajdować się na peryferiach miasta, co było powszechnym trendem w miastach prowincjonalnych, a drugim ważnym argumentem, którym kierowano się przy wyborze lokalizacji była bliskość zabudowań dworcowych względem koszar wojskowych i całej infrastruktury należącej do cesarsko-królewskiej armii.

 

Pod koniec 1887 r. rozpoczęto budowę infrastruktury dworcowej. Wybudowano dworzec, który do dziś jest wzorcowym przykładem galicyjskiej architektury kolejowej XIX w. W budynku mieściły się pomieszczenia dla podróżnych, telegraf (później również centrala telefoniczna), a także mieszkania służbowe dla personelu stacji. Rok później na terenie dworca wybudowano wieżę ciśnień i dwa żurawie, którymi napełniano wodą parowozy.

 

W rejonie dworca na początku XX w. zaczęła powstawać strefa skupiająca większy przemysł. Dzielnica przemysłowa ciągnęła się wzdłuż ul. Młyńskiej (dziś ul. Legionów).

 

Przed I wojną światową w dawnych zabudowaniach powojskowych uruchomiono m.in. elektrownię miejską, Pierwszą Galicyjską Opłatkarnię oraz filię fabryki należącej do Towarzystwa Akcyjnego H. Cegielski z Poznania.

 

W 2007 roku dokonano gruntownej przebudowy dworca w ramach tzw. Szlaku Papieskiego, po którym kursował Pociąg Papieski. Cztery lata później zlikwidowano ostatnie kasy biletowe.

 

Następnie PKP postanowiło przekazać dworzec we władanie miasta. Obecnie burmistrz podpisał umowę wartą 10 milionów złotych na modernizację dworca i zagospodarowanie terenu. 

 

-- -- -- -- -- -- -- --

Współrzędne kesza prowadzą na stację PKP, na sam koniec II peronu. Skrzynki szukać należy w okolicy słupa trakcyjnego o numerach 17 25.

 

-- -- -- -- -- -- -- -- 

W razie potrzeby śmiało skontaktuj się ze mną: 733 640 152.

 

PAMIĘTAJ! Podejmuj kesza w dyskretny sposób oraz zadbaj o prawidłowe zamknięcie i maskowanie. Dziękuję!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.