Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Aeroklub Lubelski - OP9FEA
Owner: MasterMorphix
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > lubelskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 13-11-2021
Date created: 28-09-2021
Date published: 13-11-2021
Last modification: 21-05-2022
19x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
34 visitors
15 x rated
Rated as: Excellent
6 x recommended
This cache is recommended by: grafen, Inikara, jurasz, Paula9605, starletka, tsalarioth
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Aeroklub Lubelski


Pierwsze aeroplany nad Lublinem pojawiły się już po 8 latach od startu pierwszego samolotu na świecie. W 1911 roku Lublinianie na własne oczy zobaczyli samoloty, które wylądowały na placu Wyścigowym (obecnie dzielnica Dziesiąta). Ale na to, żeby w Lublinie powołać aeroklub, trzeba było jeszcze trochę poczekać. Na pomysł stworzenia aeroklubu wpadli w połowie lat 20. pracownicy mieszczących się na Bronowicach Zakładów Mechanicznych. W dniu 15 sierpnia 1927 roku grupka pracowników fabryki powołała Koło Miłośników Lotnictwa.

W dniu 13 kwietnia 1929 r. Koło zostało przekształcone w Lubelski Klub Lotniczy (LKL) z dwoma sekcjami: konstrukcyjną i lotniczo-treningową. Pierwsze lotnisko Klubu znajdowało się niemal w centrum Lublina – tam, gdzie jest obecnie osiedle Bronowice.

Działalność Aeroklubu doprowadziła do wyszkolenia sporej grupy pilotów wysokiej klasy. Walczyli oni w dywizjonach bombowych i myśliwskich na wszystkich frontach II wojny światowej.

Po upadku fabryki samolotów Plage i Laśkiewicz w 1938 roku aeroklub przeniósł się z Bronowic do Świdnika, ale działalność szkoleniową wkrótce przerwała wojna.

Po II wojnie działalność aeroklubu reaktywowano w sierpniu 1946 r. na lotnisku w Świdniku opodal Lublina. Głównym wyposażeniem aeroklubu były wtedy Po-2 – “latające maszyny do szycia”, czyli popularne kukuryźniki.

W 1952 roku, po tym jak zapadła decyzja o uruchomieniu w Świdniku produkcji śmigłowców, aeroklub musiał poszukać sobie innego miejsca. W 1953 roku Aeroklub Lubelski został przeniesiony na zachód od Lublina do miejscowości Radawiec, gdzie funkcjonuje do dzisiaj.

Ciekawostką jest, że w czasie stanu wojennego lotniska w Radawcu i Świdniku zostały przygotowane do przyjmowania samolotów radzieckich, które mogłyby lądować w odstępach pięciominutowych. W lesie koło Radawca stacjonowała przez pewien czas grupa specjalistów od nawigacji, która w momencie inwazji miała zająć się obsługą lotnisk.

Więcej można dowiedzieć się z linku poniżej:

 

Źródło: Link

 

Link do podglądania lotniska na bieżąco

 


O keszu:

- skrzynka ukryta nieopodal właściwych budynków aeroklubu

- skrzynka w leśnym maskowaniu

- certyfikaty dla znalazców 

- pamiętaj o czymś do pisania

Skrzynka znajduje się na granicy lotniska, nie trzeba wchodzić na teren lotniska.

Szukając uważaj na szkło w pobliżu!

 

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Widok zza ogrodzenia
Widok od strony ukrycia skrzynki
Strefa poszukiwań
Jeśli już naprawdę musisz
Log entries: Found 19x Not found 0x Note 0x All entries