Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[PS] PZL 45 SOKÓŁ - OP9EJ3
Owner: R-Sol
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > śląskie
Cache type: Puzzle
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 03-08-2021
Date created: 03-08-2021
Date published: 28-08-2021
Last modification: 29-10-2021
43x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
89 visitors
27 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: Chrząszcze2, Zespół EŁ
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

PZL.45 Sokół - jesienią 1936r., gdy trwała budowa prototypów dwusilnikowego myśliwca PZL.38 Wilk, dowództwo lotnictwa zorientowało się, że ten samolot nie zastąpi używanych dotychczas samolotów myśliwskich PZL P.11 oraz linowych PZL.23 Karaś, zwłaszcza, że wystąpiły trudności z przystosowaniem do seryjnej produkcji przewidywanych dla "Wilka" silników "Foka". W tej sytuacji zdecydowano o zamówieniu w zakładach PZL następcy "Karasia", którym miał zostać bombowiec PZL.46 Sum oraz nowego jednosilnikowego samolotu myśliwskiego.

Jednym ze zgłoszonych projektów był lekki myśliwiec przechwytujący PZL.45 Sokół, którego głównym konstruktorem był inż. Kazimierz Korsak. Do realizacji wybrano jednak samolot PZL.50 Jastrząb zaprojektowany przez inż. Wsiewołoda Jakimiuka. Jednak, gdy w 1938r. doszło do oblotu "Wilka", który wykazał osiągi słabsze od przewidywanych, zdecydowano się powrócić do projektu "Sokoła" tak, by w razie ewentualnych wad "Jastrzębia" dysponować rezerwową konstrukcją. Gdy oblatany w 1939r. PZL.50 również nie uzyskał wystarczającej prędkości, postanowiono przyśpieszyć budowę prototypu PZL.45. Nie udało się go jednak ukończyć przed wybuchem wojny.

Konstrukcja: całkowicie metalowy, jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat. Podwozie stałe. Napęd miał stanowić 14-cylindrowy silnik gwiazdowy Gnôme-Rhône 14M.05 Mars, o mocy 486 kW (660 KM).

Uzbrojenie: 4 km wz.36, kal. 7,9 mm


Dane techniczne:

Rozpiętość

12,14 m

Długość

7,88 m

Wysokość

2,55 m

Powierzchnia nośna

20 m2

Masa własna

1500 kg

Masa całkowita

1950 kg

Prędkość maksymalna

ok. 420 km/h

Pułap

8000 m

Zasięg

450 km

 

Źródło: www.samoloty.pl

 

 

Kesz nie jest na współrzędnych. Aby go odnaleźć trzeba wykonać skomplikowane obliczenia i posiadać nie małą wiedzę.

Właściwe położenie otrzymasz według poniższego wzoru:

N 50 29. (A  - B + 110)

E 19 10. (C + D)

gdzie:

A - numer boczny najbardziej znanego polskiego czołgu ( przypomnij sobie serial z dzieciństwa )

B - numer bombowaca PZL Wilk ( warto przeczytać opis )

C - maksymalna liczba procentów w całości

D - liczba dziesiątych części mm ( ta po przecinku ) w kalibrze działka lotniczego samolotu PZL 45 Sokół

 

Jeśli nieopodal obliczonych współrzędnych widzisz tabliczkę drogi pożarowej, to znaczy że jesteś w dobrym miejscu. Kesz kilka metrów od niej.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
I wszystko jasne
Log entries: Found 43x Not found 0x Note 0x All entries