Świeradowskie zagadki
Zapraszam na świeradowską deptakologię, czyli na spacerek ulicą Zdrojową. Przygotowałem siedem nietrudnych zagadek. Do każdej z nich podałem po cztery odpowiedzi – Twoim zadaniem jest każdorazowo wybrać tę właściwą i zanotować (zapamiętać) przypisaną do niej liczbę. Spacer zaczynamy na współrzędnych startowych. Punkty, które należy odwiedzić podczas spaceru, zaznaczyłem na mapie odpowiednimi waypointami. Powodzenia i dobrej zabawy!
1. Wejdź do pijalni wód mineralnych, stań w jej centralnym punkcie i zerknij do góry. Drewniany żyrandol robi wrażenie, nieprawdaż? A jaka to figura geometryczna?
2. Odwiedź mieszczkę elegantkę – strażniczkę migrenowego źródełka. Niech Twój wzrok spocznie na jej piersi. Ile guziczków widzisz?
3. Odwiedź franta bumelanta – strażnika męskiego źródełka. Przyjrzyj się jego prawemu butowi. But ów...
4. Odwiedź budkę pogodynkę. Oprócz barometru znajdziesz w niej świątobliwego męża trzymającego na rękach blondynka. Zaraz, zaraz – tak dokładnie to na czym siedzi owo chłopię?
5. Oto willa Szarotka, znana też jako willa Charlotta tudzież Szarlotta, cierpliwie czekająca na konkretny lifting. Jakie zwierzątko przysiadło na przydeptakowym głazie z nazwą tej willi?
6. Przywitaj się z bożkiem Flinsem i jego uroczym koteczkiem – strażnikami Flinsowego źródełka. Następnie przyjrzyj się uważnie ciężkiemu, okrągłemu elementowi przylegającemu do źródełka. Jakie keszerskie słowo na nim widnieje?
7. Na końcu (a może na początku?) deptaka znajduje się magiczne pole mocy, w którego środek trafi tylko król spadochroniarzy. Który przedstawiciel fauny okupuje dziesiątkę tej „tarczy”?
Gotowe? Teraz zsumuj wszystkie zebrane liczby. Uzyskany wynik (S) podstaw do poniższych wzorów i wylicz współrzędne kesza:
N 50 54. (S + 251)
E 15 19. (S + 381)
Skrzyneczka rozmiaru małego, zawiera logbook, fanty oraz 40 certyfikatów dla najszybszych znalazców. Ukryłem ją w pewnym oddaleniu od ul. Zdrojowej, ale nie jakoś kosmicznie bardzo daleko. W razie problemów skorzystaj z zaszyfrowanej podpowiedzi lub z fotospojlera. Miejsce jest w miarę odludne i komfortowe, ale i tak zachowaj konspirację przy podejmowaniu. Dobrej zabawy!
Etap | Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #1 |
2 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #2 |
3 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #3 |
4 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #4 |
5 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #5 |
6 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #6 |
7 |
![]() |
Punkt wirtualny | --- | Zagadka #7 |