OPIS MIEJSCA:
Pod koniec XIX wieku w dzielnicy uruchomiono przemysł tj. w październiku 1896 roku Bernhard Stoewer założył przy obecnej ulicy Wojska Polskiego (Falkenwalderstrasse 186), oddział swojej fabryki z Niebuszewa, którą przekazał swoim synom w 1899, co zpowodowało zmianę nazwy na "Gebrüder Stoewer, Fabrik für Motorfahrzeuge und Fahrradbestandendteile Stettin", gdzie rozpoczęła się produkcja samochodów. Fabryka była wielokrotnie przebudowywana i powiększana. W 1916 została przekształcona w spółkę akcyjną "Stoewer-Werke A.G" z udziałem kapitału szczecińsko - berlińskiego.
W 1945 roku fabryka uległa zniszczeniu - po odbudowie 1 czerwca 1946, budynki fabryki braci Stoewer przekazano Państwowemu Zakładowi Inżynierii Ursus (Państwowe Zakłady Przemysłu Motoryzacyjnego). W jej miejscu powstała Szczecińska Fabryka Motocykli, gdzie w latach od sierpnia 1955 roku produkowano motocykle "Junak". Z początkiem 1965 roku wstrzymano produkcję motocykli w SFM. Ostatnie motocykle zmontowano w połowie 1965 roku w partii liczącej 2680 egzemplarzy. Z hal Szczecińskiej Fabryki Motocykli wyjechało 91 400 motocykli Junak, w tym 2500 trójkołowców typu B20. Później działała Fabryka Mechanizmów Samochodowych "Polmo". Zakład sprywatyzowano w 2000 roku, a zlikwidowana w 2011 roku.
OPIS SKRZYNKI:
Mały pojemnik z magnesem na współrzędnych.