Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
/WPK/ Most na wprost - OP9CNN
Pozostałości linii kolejowej Wołów-Malczyce
Właściciel: Lumen
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 14-05-2021
Data utworzenia: 29-04-2021
Data opublikowania: 14-05-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 17-05-2021
37x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
59 odwiedzających
21 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
7 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: anka221, bamba, Bar i Lepsza Połówka, Ciachol, KLAB, TrampCrumbTeam, uhuhu
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linia kolejowa Wołów–Malczyce (niem.: Nebenbahnstrecke Maltsch - Wohlau),

była zbudowana w latach 1913-1923 i zlikwidowana w 1970 r.

Przed 1939 r. kursowały 3-4 pary pociągów lokalnych na dobę. 24 km trasę pociąg pokonywał w 50 minut. W 1945 r. most w Lubiążu został wysadzony w powietrze, co przypieczętowało przerwanie linii, trwałe wyłączenie i częściową rozbiórkę torów. Odcinek Wołów-Lubiąż po wojnie odbudowano w 1950 r., ale już w 1961 r. zawieszono przewozy z powodu zmiany priorytetów na transport drogowy. Zgodę na likwidację nieodbudowanego odcinka z Lubiąża do Malczyc wydano w 1963 r. Ostatnie przejazdy towarowe na północnym odcinku miały miejsce w 1968 r. Linię formalnie likwidowano od grudnia 1970 r., jednak nigdy nie została rozebrana, a porzucone tory rozkradziono.     Lubiąż, odcinek linii kolejowej na mapach z 1932r.

--------------

Początek geo trasy usytuowany jest w pobliżu mostu, który pierwotnie nie był przeznaczony do obsługi przeprawy samochodowej. W miejscu tym znajdował się most kolejowy. W 1945r. most został on wysadzony, nie doczekał się odbudowy.

--------------

Kesz: umieszczony pod mostem, nisko, na współrzędnych. Dziękuję wszystkim z góry za dokładne maskowanie! Powodzenia w szukaniu!

Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Parking --- Punkt odprawy keszerskiej i spontanicznych wymian spoilerskich.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Dawny most kolejowy