Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Spała- Spalski most - OP9BWQ
Spalski most zakochanych z bogata historia
Właściciel: Robi136
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 25-03-2021
Data utworzenia: 25-03-2021
Data opublikowania: 25-03-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 25-03-2021
24x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
27 odwiedzających
16 x oceniona
Oceniona jako: dobra
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: unieski, Zyfika
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Po raz pierwszy brzegi rzeki Pilicy w Spale połączono drewnianym mostem w 1884 r. Most został zniszczony w grudniu 1914 r. przez wycofujące się na wschodni brzeg Pilicy wojska rosyjskie. Jeszcze podczas I wojny światowej saperzy niemieccy wybudowali w tym miejscu prowizoryczny most drewniany nazywany potocznie „mostem saksońskim”. Prawdopodobnie wskutek powodzi także został wkrótce zniszczony. Na początku lat 20-tych XX wieku funkcjonowała tu przeprawa promowa. Po 1926 r. zastąpiono ją skromnym mostem drewnianym. Z czasem przestał on jednak pasować do wykreowanego wizerunku Spały. Przebudowę mostu, polegającą na zastąpieniu przęseł drewnianych konstrukcją stalową wykonano w 1936 r. Podczas działań wojennych we wrześniu 1939 r. obiekt został częściowo zniszczony. W celu uniemożliwienia wojskom niemieckim przejścia przez Pilicę zostały zerwane dwa przęsła. Most został jednak szybko przywrócony do użytku poprzez prowizoryczną odbudowę wykonaną przez  żołnierzy niemieckich. Ponownego, częściowego zniszczenia dokonali Niemcy, opuszczając Spałę w styczniu 1945 r. Swój poprzedni kształt, jednak bez pewnych elementów wystroju przedwojennego, spalski most odzyskał w 1948 r. W kwietniu 2011 r. most nazwano imieniem gen. broni Tadeusza Buka, dowódcy Wojsk Lądowych, mieszkańca Spały, który zginął tragicznie w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem w 2010 r.

 

Skrzynka mikro magnetyk .Proszę odkładać dokładnie żeby nie było problemu z podjęciem.

 

 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Do poczytania
most
okolice
opis
To widzi kesz
Wpisy do logu: znaleziona 24x nieznaleziona 0x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria