Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
MiG-23MF nr boczny 145 - OP9ASH
Owner: jozkam
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > pomorskie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Ready for Search
Date hidden: 27-02-2021
Date created: 03-01-2021
Date published: 05-05-2021
Last modification: 04-08-2023
8x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
30 visitors
2 x rated
Rated as: n/a
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Letterbox  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

MiG-23MF (nr 390217145) o numerze bocznym 145 trafił do 28 Słupskiego Pułku Lotnictwa Myśliwskiego 4 czerwca 1979 roku.

 

Tuż po zmroku 5 maja 1984 samolot pilotowany przez płk. Zbigniewa Kopacza wystartował do przechwycenia celu powietrznego (bomby świetlnej imitującej wrogi samolot) na poligonie Wicko Morskie. Po osiągnięciu pułapu 7000 m pilot zameldował o wejściu w strefę poligonu, po czym wykrył cel i odpalił w jego kierunku rakietę R-13. W sześć sekund później nastąpiło samoczynne wyłączenie silnika. Pilot kilkakrotnie próbował uruchomić silnik, niestety bez powodzenia. Po poinformowaniu kierownika lotów, na wysokości 900 m opuścił niesterowną maszynę. Samolot rozbił się 13 km od Słupska w Sycewicach, niedaleko nastawni kolejowej, ulegając całkowitemu zniszczeniu.

 

Był to drugi utracony MiG-23 w historii słupskiego pułku. Pilot wyszedł z katastrofy bez obrażeń.

 



14-07-2023

Ze zwględu na prowadzone prace przy budowanej drodze S6 współrzędne startowe wskazują miejsce upadku samolotu samą skrzynkę znajdziesz rozwiązując poniższe zadanie:

N 5C° 25.ABA'

E A6° 50.CBD'

A = pierwsza cyfra numeru bocznego samolotu

B = druga cyfra modelu rakiety wystrzelonej przed wypadkiem

C = ostatnia cyfra roku w którym doszło do wypadku

D = druga cyfra numeru pułku z którego pochodził samolot

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 8x Not found 0x Note 0x Picture 1x All entries Gallery