Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wiadukt kolejowy na linii 377 - OP99P3
Właściciel: Layio
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 23-10-2020
Data utworzenia: 23-10-2020
Data opublikowania: 23-10-2020
Ostatnio zmodyfikowano: 06-03-2024
21x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
45 odwiedzających
19 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Wiadukt kolejowy na linii 377

 

Pierwsze wzmianki o budowie linii kolejowej pojawiły się w prasie wielkopolskiej już w 1882 roku. Powstanie cukrowni w Gnieźnie zwiększyło potrzeby transportowe w tym rejonie, zwłaszcza, że okolice Kiszkowa słynęły z upraw buraków cukrowych. Był to główny argument w walce o pieniądze na budowę połączenia kolejowego. Po kilkudziesięciu latach rozmów i przepychanek o fundusze na jej budowę, rozpoczęto realizację.

Ostatecznie, linia kolejowa ciągnąca się od stacji Gniezno Winiary przez stacje: Obora, Dębnica, Kłecko, Olekszyn, Rybno Wielkie, Kiszkowo, Stawiany i aż po samą Sławę Wielkopolską została otwarta dla ruchu towarowego 20 stycznia 1914 roku, a dla osobowego ruchu 1 marca.

W czasach powojennych linia kolejowa nr 377 miała duże znaczenie dla mieszkańców Kłecka i okolicznych stacji na trasie. Wraz z powstawaniem nowych zakładów produkcyjnych, wybierali oni dojazdy koleją. Z przejazdów korzystała także młodzież szkolna. Kursowały tam także parowozy, które oprócz funkcji transportowej, pełniły rolę atrakcji turystycznej. Oprócz przejazdów pasażerskich rozwinęły się w powojennych latach transporty towarowe płodów rolnych, wielkogabarytowych, węgla czy nawozów.

Ruch pasażerski na linii z Gniezna do Sławy Wlkp. zlikwidowano w grudniu 1995 r., a towarowy w 2000 r. Od 2007 r. linią kolejową przewożono są cysterny z paliwem do Rejowca. Trwały też rozmowy o przywróceniu połączeń pasażerskich, ale żaden z samorządów nie był zainteresowany wskrzeszeniem linii kolejowej. (źródło)

 


 

Skrzynka ukryła się przy całkiem przyjemnym wiadukcie kolejowym nad linią 377, w okolicy można także zapoznać się z historią Zielarek z Gorzuchowa - skrzynka OP8U30. Widoki z góry ładne, można też zejść na dół, ale uwaga LINIA KOLEJOWA JEST CZYNNA..

Skrzynka ukryta na poziomie 0, przy drzewie, nie wyciągamy całości tylko pojemnik. Weź coś do pisania. 

 


 

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Wiadukt
Widok
SPOILER
Wpisy do logu: znaleziona 21x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy