16 września 1879 roku uruchomiono w Szczecinie komunikację tramwajową. W tym samym roku powstała zajezdnia tramwaju konnego przy ulicy Dębogórskiej (Chaussestrasse 21). Po elektryfikacji linii tramwajowych w 1897 roku okazało się, że nie ma możliwości przystosowania tej zajezdni do trakcji elektrycznej. W związku z tym podjęto decyzję i likwidacji starej i wybudowaniem od podstaw nowej zajezdni przy ulicy Wiszesława.
Towarzystwo Tramwajowe w 1898 roku zakupiło plac o powierzchni 6.398 metrów kwadratowych wraz z kamienicą. Parter budynku przeznaczono na biura a pozostałe piętra wynajęto pracownikom na mieszkania służbowe. W zajezdni stacjonowało 42 wozów tramwajowych.
Od tamtego czasu Zajezdnia była wielokrotnie modernizowana. Niestety przetargi w latach 2014- 2018 były unieważniane. Może szczecińska rewolucja tramwajowa, która ma obecnie miejsce obejmie również trasę linii nr 6 na Gocław, chociażby że względu na to, że potrzebna jest także przebudowa i modernizacja ulic i wodociągów.
O skrzynce
Miejsce ruchliwe, skrzynka umieszczona tak aby nie robić za wielu wygibasów.
Nienajmniejsze mikro magnetyczne.