Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
/KKD/ Dworzec PKP - OP8ZM8 Skrzynka tygodnia
Kwidzyńska Kolej Dojazdowa-FINAŁ
Właściciel: elmodemonico
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Duża
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 05-05-2019
Data utworzenia: 28-04-2019
Data opublikowania: 05-05-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 05-05-2019
62x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
139 odwiedzających
50 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
48 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: areckis, ash, Badzia Gadzia, bamba, Blondi, Błękitna Team, bodziu79, crazy_baby, Czarodziej, dawidnd, ELF-HUNTER, gagu, Hr. Jan Usz, imariuszek, JoannaLadyMoon, Kika, Limon, MaciekBDG, MaksiKate, Maleska, mangus i 27@, Maniek, marass1111, marcin_Rio, Mario&Monia, martuś, mcflis, Miki., misiek_siersciuch (m_si), Mycha, night_time, palinq, Pawello, r00t7, Redzi23, rogatek, ronja, Serengeti, Sir Black, szabla, telefonalarmowy, triPPer, TSW, uhuhu, Victor+, whynot, woyt, Zuza007
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna w określonych godzinach lub płatna  Można zabrać dzieci  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Wymagany dodatkowy sprzęt  GeoHotel  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Ostatni punkt na trasie to skrzynka finałowa zlokalizowana na świeżo wyremontowanym kwidzyńskim dworcu kolejowym.

Na początek trochę historii:

Pierwszy dworzec w Kwidzynie powstał w 1883 r. dosłownie w polu, na wschód od rogatek ówczesnego miasta. Wraz z pojawieniem się kolei miasto zaczęło systematycznie rozbudowywać się w jej kierunku. Do lat 20-tych XX w. cały wolny teren między starówką a dworcem prawie zupełnie zapełnił się nowymi budynkami. Stary dworzec, sądząc po kształcie, był parterowym dworcem barakowym w jego największej odmianie - podobnym do tych w Gardei czy Myślicach. Mimo że był bardzo prostą budowlą, to miał wydzieloną bryłę magazynu towarowego, przylegającego do prostokątnego baraku z kasą i poczekalnią. Dworce tego typu były charakterystyczne dla całej linii Toruń - Malbork.
Obecny budynek dworca należy do najlepiej zachowanych neogotyckich dworców z czasów pruskich. Reprezentacyjną, obszerną budowlę zaprojektowano zgodnie z gustem epoki. Przełom XIX i XX był złotym wiekiem Prus, bogacące się miasta oczekiwały od zarządu kolei pruskich KPEV zamiany prymitywnych dworców barakowych (lub innych pochodzących z początków kolei) na bardziej prestiżowe gmachy. Tam gdzie obroty to uzasadniały, budowano od podstaw nowe ceglane dworce o wyszukanych kształtach, z wyraźnym nawiązaniem do architektury krzyżackich zamków.
Nowy dworzec w Kwidzynie postawiono na południe od pierwszego - barakowego (patrz porównanie stacji 1889-1928 powyżej). Budowę rozpoczęto przypuszczalnie w 1900 r. a ukończono w 1901 r.
Mimo dziesiątek lat funkcjonowania zmiany w wyglądzie były raczej kosmetyczne. Szczęśliwie, w trakcie przeprowadzonego niedawno remontu dachu, zachowano dachówkę i prócz drobiazgów nic nie szpeci zabytkowej bryły. Cała stolarka drzwi wygląda na oryginalną. Wymieniono zegar. Tarcze herbowe po wojnie "zmodyfikowano". Ta z krzyżackim krzyżem znikła, zaś na drugiej czarny orzeł został zamieniony na białego.

Obecnie:

W 2012 r., po kilkunastu latach starań, samorząd Kwidzyna przejął za nieco ponad 200 tys. zł znajdujący się w tym mieście dworzec kolejowy. Obiekt znajduje się na liście zabytków. Miasto, dzięki funduszom unijnym, przeprowadziło remont obiektu. Projekt obejmujował też zagospodarowanie terenu – m.in. przebudowę ciągów komunikacyjnych, budowę zatok autobusowych oraz ciągów pieszo-rowerowych.

Dworzec został uroczyście udostępniony mieszkańcom 14 grudnia 2018 roku. Obiekt pełni kilka funkcji. Jedną z nich jest kulturalna – w budynku siedzibę znalazła Biblioteka Miejsko-Powiatowa. Zaprojektowano m.in. poczekalnię multimedialną.

W budynku dworca znalazło się tez miejsce na funkcję transportową. Przewidziano skrytki na przechowanie bagaży oraz informację turystyczną. Działa już kasa, poczekalnia oraz toaleta. Na razie jednak – do czasu zakończenia remontu linii 207 z Grudziądza do Malborka – pasażerowie muszą korzystać z komunikacji zastępczej.

Źródło: transport-publiczny.pl i fotopolska.eu

SKRZYNKA: Kordy zaprowadzą Cię przed główne wejście do budynku. Udaj się do punktu informacji turystycznej i zapytaj o skrzynkę. Pozostaje wpisanie dwóch trzycyfrowych kodów i kesz jest... prawie Twój!

Oba kody są od siebie niezależne, a niezbędne cyfry do odblokowania pozyskasz przy poniżej wymienionych skrzynkach:

- cyfra 1 - OP8ZM0

- cyfra 2 - OP8ZM1

- cyfra 3 - OP8ZM3

- cyfra 4 - OP8ZM4

- cyfra 5 - OP8ZM7

- cyfra 6 - Do uzyskania ostatniej cyfry kodu niezbędny będzie smartfon z aplikacją do odczytu QR kodów. Wczytaj kod ze skrzynki finałowej, a ukaże Ci się pożądana cyferka. Powodzenia!

Ostateczny kod do skrzynki do skrzynki wpisujemy następująco: 1 2 3    4 5 6

UWAGA! SKRZYNKA DOSTĘPNA CODZIENNIE W GODZINACH 5.00 - 22.00.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  Siersciuchowy kret #485 - Całkowity dystans: 25840 km
Geokret  Siersciuchowy kret #539 - Całkowity dystans: 14563 km

Wpisy do logu: znaleziona 62x nieznaleziona 0x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria