Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
JKD: Stacja - Grab - OP8XWE
Owner: szabla
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 0 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 08-03-2019
Date created: 07-01-2019
Date published: 10-03-2019
Last modification: 10-03-2019
31x Found
0x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
39 visitors
21 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Stacja kolejowa Grab - po kolejce nie pozostał żaden ślad. Okres międzywojennej Polski był to okres zastoju dla JKD. Także stan liczebny taboru nie uległ zwiększeniu. Jedynie parowóz nr 1 otrzymał w 1925 roku nowy kocioł zbudowany w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu. Na dzień 1 września 1939 roku tabor kolejki składa się z : 5 parowozów, 5 wagonów osobowych 4 osiowych w tym 4 dzielone II / III klasy i wagony tylko klasy III, 2 wagony bagażowo-pocztowe, 20 wagonów krytych o ładowności 6 ton oraz 7 o ładowności 10 ton, 77 wagonów otwartych 6 tonowych, 10 wagonów o ładowności 10 ton oraz 4 wapniarki i 4 pary wózków kłonicowych do przewozu dłużyzny. Nie  rozbudowano także linii torów mimo planów  połączenia JKD z Wrzesińską Koleją Dojazdową, która dochodziła do Pyzdr oraz przedłużenia linii z Czermina do Pleszewa. W trakcie II wojny światowej Niemcy zmienili przebieg kolejki od stacji Grab do Robakowa. Do tej pory tor biegł wśród zabudowań bezpośrednio przy drodze. Natomiast po przebudowie tory omijały zabudowania i w linii prostej prowadził do Robakowa. Wymagało to wykonania wykopu dla torowiska, z którego ziemie wykorzystano do usypania podjazdu do mostu na Prośnie. Niestety okolica gdzie była stacyjka jest mocno odkryta dlatego skrzyneczka ukryła się przy torach kilkadziesiąt metrów przed nią. 

 

Na znalazców czekają certy:)w razie kontroli ;)

Additional waypoints
Symbol Type Coordinates Description
Interesting place --- Mniej więcej na tych współrzędnych znajdowała się stacja JKD - GRab
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
stacja
Log entries: Found 31x Not found 0x Note 0x All entries