Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
JKD: Stacja - Wronów - OP8XQN
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 93 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-03-2019
Data utworzenia: 29-12-2018
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 10-03-2019
30x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 3 obserwatorów
39 odwiedzających
22 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Prowadzone pracę nad budową linii kolejowej do Trąbczyna były wykonywane przez niemiecką firmę z Berlina. Sprowadziła ona do prac ziemnych jeden niewielki parowóz dwuosiowy firmy: Jung oraz pewną ilość koleb (wagoników-wywrotek). Kierownik był przysyłany z centrali firmy, natomiast robotnicy fizyczni zatrudnieni byli z okolicznej ludności, głównie z tzw. Kongresówki. Raz w miesiącu przyjeżdżał z centrali firmy w Berlinie inżynier, który kontrolował przebieg prac. Prace przy budowie przebiegały dość sprawnie i już w 1943 roku otwarto ruch pociągów osobowych jak i towarowych do Wronowa, następnie do Grabiny, aż w końcu została oddana do użytku cała linia do samego Trąbczyna o długości 25 km. Niemczy z początku szacowali pokłady trąbczyńskiej rudy darniowej na ok 22 tys. ton. Jednak po rozpoczęciu wydobycia okazało się, że rudy jest znacznie więcej. Co prawda nie ma dokładnych danych ale szacowano, iż było jej ponad 100 tys. ton. Ruda była wożona przez całą dobę, w której wysyłano co najmniej 3 pociągi z urobkiem a niekiedy i więcej. Każdy z pociągów towarowych liczył po 10 do 12 wagonów, a pociąg mieszany osobowo-towarowy zabierał 8 wagonów. Zgodnie z zachowanym rozkładem jazdy, który obowiązywał od 03.07.1944 roku na nowo zbudowanej linii kursowała w dni robocze jedna para pociągów osobowych (osobowo-towarowych).

 

Na znalazców czekają certy.

Obrazki/zdjęcia
stacja
Wpisy do logu: znaleziona 30x nieznaleziona 1x komentarz 0x Wszystkie wpisy