Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
JKD: wiadukt - OP8XQ8
Eigenaar: szabla
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > wielkopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 06-03-2019
Gemaakt op: 29-12-2018
Gepubliceerd op: 10-03-2019
Laatste verandering: 21-05-2020
30x Gevonden
1x Niet gevonden
3 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
48 x Bekeken
21 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Wesker
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Wiadukt został wybudowany w 1915 roku była to konstrukcja żelbetonowa nad szosą o długości 7,5 m w świetle.

W maju 1988 roku JKD wzbogaciła się o parowóz Px38-805 sprowadzony ze Żnina, który miał być wykorzystywany do uruchomienia kilku pociągów wycieczkowych. Jednak już w grudniu 1990 roku DOKP chciała zlikwidowania linii, co mimo protestów się powiodło. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej wydał zarządzenie o zawieszeniu ruchu na JKD z dniem 01.07.1991 roku. Kilka dni przed upływem tego terminu tj 29 czerwca z Witaszyc do Zagórowa wyruszył pożegnalny pociąg prowadzony przez jeden z trzech  wagonów motorowych: MBxc1-41, tzw. Ryjek. Jednocześnie cały czas prowadzono walkę o utrzymanie kursowania pociągów. W styczniu 1992 roku na istniejącym szlaku, ekipa filmowa niemieckiego czasopisma "Eisenbahnkurier" zorganizowała przejazd parowozem Tx-1112, sprowadzonym wcześniej z Czarnej Białostockiej. Jednak w czasie pobytu ekipy filmowej doszło do wypadku, który całkowicie przekreślił plany reaktywacji kolei. Mianowicie remonty drogi krajowej nr 11 pod wiaduktem spowodowały podniesienie poziomu jezdni, tak że w końcu wielotonowa ciężarówka nie zmieściła się pod wiaduktem w Witaszycach i znacznie go uszkodziła. W związku z powyższym stacja początkowa została odcięta od reszty sieci. Samorządy próbowały jeszcze przejąć linię i uruchomić przewozy, jednak ostatecznie z tego zrezygnowały z uwagi na brak funduszy.  Po tych wydarzeniach 25 czerwca 1992 roku Dyrektor Generalny PKP zarządził likwidację JKD. Uszkodzony wiadukt rozebrano w tym samym miesiącu. Do końca roku zezłomowano większość wagonów. 13 stycznia 1993 roku Gmina Gizałki podpisała umowę, na mocy której podjęła się fizycznej likwidacji torowiska. 23 lutego rozpoczęto demontaż torów na stacji w Zagórowie oraz szlaku w kierunku Witaszyc. Jarocińska Kolej Dojazdowa po 91 latach przestała istnieć. 

 

Na znalazców czekają certy.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
wiadukt
Logs: Gevonden 30x Niet gevonden 1x Opmerking 3x Alle logs