Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Dziewczynka z pieskiem - OP8WCP
Eigenaar: Plebek
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 0 meter NAP
 Provincie: Polen > łódzkie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 28-09-2018
Gemaakt op: 28-09-2018
Gepubliceerd op: 30-09-2018
Laatste verandering: 15-03-2024
28x Gevonden
1x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
92 x Bekeken
19 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
2 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Bogas, Rausz
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Bike  One-minute cache  Take something to write 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Jadąc ostatnio rowerem zauważyłem nowe dzieło, które tworzy się przy ulicy Wierzbowej, w niedalekim sąsiedztwie muralu kanałowego . 
Jest to skromny malunek, zresztą jak sam Twórca który nie chciał się pochwalić swoim imieniem i nazwiskiem lub tytułem nowego muralu. 
Pozostaję czekać jak w końcu jakaś gazeta go dopadnie i będzie musiał podzielić się swoją twórczością. A co przedstawia i jak się prezentuję zobaczycie sami na miejscu. 



14.03.2024/ Edycja po 4,5 roku.

Najlepszym opisem muralu i okolicy jest zdecydowanie ten ze strony Baedekerlodz (źródło)

Mural powstał w 2018 roku, przy ulicy Tuwima 98 (widoczny jest od ulicy Wierzbowej).
Zleceniodawcą przedsięwzięcia było łódzkie przedsiębiorstwo Plus (hurtownia dodatków piekarniczych i cukierniczych), zaś autorem i wykonawcą projektu absolwent łódzkiej ASP (Wydział Grafiki i Malarstwa) Jakub Michalski.

 

Mural umieszczony jest na jednym z budynków należących niegdyś do Fabryki Mydła i Kosmetyków. Znajdował się tutaj główny skład tej firmy, założonej przez Hugo Güttela i Józefa Wójtowicza w 1919 roku. Znajdował się przy dawnej ulicy Przejazd (dzisiaj Tuwima). W 1924 roku firma rozpoczęła produkcję w budynkach przy ulicy Wólczańskiej 117 (w 1880 roku Henryk Feder i jego kuzyn i szwagier Jakub Vive założyli tu parową przędzalnię wełny, którą od 1892 roku Feder prowadził samodzielnie. Od 1910 roku budynki przeszły w ręce Stefana Angersteina. Po rozbudowie znajdowała się tu przędzalnia wełny zgrzebnej i wigonii oraz szarpalnia, od 1924 roku część budynków zakupili Hugo Güttel i Józef Wójtowicz), a przy ulicy Przejazd znajdowały się składy firmy.

 

Fabryczna przeszłość zabudowy przy dawnej ulicy Przejazd oraz elewacja z cegły stworzyły idealne warunki do zaistnienia muralu -obrazu z łódzkim rysem i retro sznytem. Tak właśnie widzieć można wyłaniający się z muru wizerunek. Praca przedstawia bosą dziewczynkę na tle zniszczonego budynku z wybitym oknem. Dodatkiem są elementy organiczne: pies, ptak, drzewo.

 

Styl vintage przypomina również zastosowana kolorystyka: ograniczona paleta przytłumionych barw, głównie odcienie brązów, zieleni i błękitów. Cechy te sprawiają, że to raczej duży obraz niż typowy mural. Umieszczony na załamaniu ściany, idealnie zlewa się z otoczeniem (stwarza iluzję fragmentu kamienicy z odrapanym tynkiem), wykorzystując ceglane tło jako integralną część obrazu.

 

Kontekst architektoniczny i kulturowy miejsca, w jakim powstał mural, nazwa ulicy, jak również ogólna aura malowidła przywodzą na myśl poetycki świat Tuwima, rozkochanego w Łodzi „melancholisty”, czującego cały jej ciężar. Jedną z luźnych inspiracji autora muralu były słynne Kwiaty polskie, w których poeta opisuje klimat przedwojennej Łodzi i dzieci robotniczych dzielnic:

Bałuckie limfatyczne dzieci 
Z wyostrzonymi twarzyczkami 
(Jakbyś z bibułki sinoszarej 
Wyciął ich rysy nożyczkami) 
(fragment poematu Kwiaty polskie)

 

Mural ma charakter promocyjny, choć nie stricte reklamowy, jak mówią sami pomysłodawcy to "druga strona reklamy", choć zupełnie nieinwazyjnej, bo tabliczka z nazwą marki, która znajduje się przy obrazie nie jest widoczna z poziomu ulicy. 

 

Rules of reactivation Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
W akcji.