Please log in to see the coordinates.
Cache attributes
Description
PL
O Miejscu:
Most kolejowy na linii kolejowej numer 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów. Most został oddany do użytku w roku 1909 jako dwu torowy. Po 1945 roku rozebrano drugi tor pomiędzy stacjami Siechnice a Czernica. Most w oryginalnej formie przechodził nad dwoma drogami znajdującymi się przy obu jego przyczółkach. Jedną z nich dało się dotrzeć do Siechnic a drugą na zachodni brzeg Jeziora Czarna Łacha. W środku przechodził ciek wodny co utrudniało przedostanie się z jednej na drugą stronę. Pogarszający się stan mostu kratownicowego oraz chęć podniesienia prędkości i parametrów linii kolejowej 277 na odcinku Siechnice Czernica doprowadziła do remontu linii kolejowej od Grudnia 2021 roku do października 2022 roku. W wyniku prac remontowych Stary most o długości 26 metrów został wyburzony a w jego miejsce powstał nowy betonowy o długości 11 metrów z rezerwą na drugi tor. Ciek wodny na odcinku 55 m został zasypany i zastąpiony przepustem, skutkiem czego po odrzańskiej stronie nasypu kolejowego stworzono skrzyżowanie które skróciło drogę na Czarną Łachę o 130m. Pod mostem przechodzi Żółty szlak Dookoła Wrocławia im. doktora Bronisława Turonia znany każdemu keszerowi z geościeżki GO WRO, po za tym przechodzi tędy Rowerowy Szlak Odry - odcinek Opole-Wrocław a w przyszłości ma być poprowadzona tędy Cyklostrada Blue Velo.
O keszu:
Kesz to pojemnik z logbookiem 8 ml, Aby zdobyć kesza NIE trzeba wchodzić na tory. Kiedyś wiadukt posiadał swojego kesza.
Uwaga !!!:
Kesz ma atrybut niebezpieczny ze względu na bliskość torów ale aby zdobyć kesza nie trzeba i nie wolno chodzić po torach to niebezpieczne. Nie podejmuj kesza w trakcie przejazdu pociągu.
Additional hints
Log entries:
37x
1x
0x