Kolejka wąskotorowa Przeworsk-Dynów powstała w latach 1890-1904. W 1991 r. została wpisana do rejestru zabytków. Oprócz kolejki miano zabytku zyskał także tunel wybudowany w latach 1890-1904 oraz drewniane schronisko kolejowe. Kolejka przeworsko – dynowska słynie z tunelu w Szklarach o długości 602 m - jedynego na kolejach wąskotorowych w Polsce. Tunel ten zamykany był drewnianymi wrotami. Podczas przejazdu całą trasą zaobserwować można wiele typów zmieniającego się krajobrazu. Podróż zaczyna się w dolinie rzeki Wisłok, następnie kolejka pokonuje długie i proste odcinki między polami uprawnymi. Za stacją zwaną 'środkową' Kańczugą znajdują się dwa stalowe mosty na rzece Mleczce, w Łopuszce Małej – sztuczny zbiornik, a następnie tory biegną wzdłuż drogi łączącej Przeworsk z Dynowem. Kolejka pokonać musi także ostre łuki i wysokie podjazdy w okolicach Jawornika Polskiego. Podróż kończy się przejazdem przez długi tunel, z którego wjeżdża się na Pogórze Dynowskie. Kolejka zjeżdża w dół doliny rzeki San, gdzie są spore łuki, wiele mostów 10 - 15 m na jednym przęśle, most kamienny i pola uprawne. Atrakcją, oprócz widoków, są wagony mające dach, lecz bez szyb. Przechodzenie z wagonu do wagonu jest pewnym wyzwaniem, ponieważ przejścia między wagonami ruszają się. Podczas przejazdu czynny jest bar. Jest też możliwość kąpieli w rzece San, podczas 2 godzinnego postoju w Dynowie. Czas przejazdu 46 – kilometrowej trasy Przeworsk - Dynów z postojami wynosi 2 godziny i 40-45 minut w jedną stronę. Dodatkową atrakcją jest możliwość przejazdu 4-osobową drezyną motorową na trasie Bachórz-Dynów-Bachórz lub Bachórz-Tunel/Szklary-Bachórz. W Dynowie w charakterze pomnika stoi parowóz Px48-1734.
Skrzynka
Kesz to mikrus ukryty przy tunelu.
Uwaga! W okolicy nie ma parkingu, spacer ok. 150m.
Skrzynka została założona dzięki finansowej pomocy Ministerstwa Sportu i Turystyki.