Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
SKM Gdańsk Stocznia - OP8EDT
Owner: Charon7
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 4 m. ASL.
 Region: Poland > pomorskie
Cache type: Other type
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 14-02-2017
Date created: 13-02-2016
Date published: 14-02-2017
Last modification: 20-08-2020
46x Found
3x Not found
3 notes
watchers 5 watchers
158 visitors
34 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Take something to write  Monumental place  Access only by walk  Password needed to post log entry! 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Kiedy pojedziecie kolejką SKM do Gdańska, to zwróćcie uwagę na parterowy budynek po zachodniej stronie torów kolejowych, na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia (od jakiegoś czasu paskudnie zamalowany farbami przez młodzież). Architektura tego budynku jest dosyć typowa dla pruskiego budownictwa kolejowego, a duże ozdobne okna wskazują, że nie był to ani budynek biurowy, ani mieszkalny, ani magazynowy. W szczycie budynku od strony torów widnieje nawet dworcowy zegar.
Dworzec przy Bramie Oliwskiej był pierwotnie końcowym dworcem linii kolejowej Berlin - Szczecin/Stettin - Stargard Szcz./Stargard Pom. - Koszalin/Köslin - Słupsk/Stolp - Sopot/Zoppot - Gdańsk/Danzig, będącej prywatną własnością kompanii Hinterpommersche Bahn (Kolej Tylnopomorska). Linia ta powstała w 1870 roku, przyczyniając się do szybkiego rozwoju miejscowości, przez które przechodziła. To właśnie po 1870 roku mała wioska letniskowo-rybacka Zoppot przekształciła się w kilkunastotysięczne miasto. Dzięki istnieniu tej linii letnicy odkryli też Gdynię (Gdingen) pod koniec XIX wieku, a dwie dekady później istnienie tej kolei miało niebagatelny wpływ na decyzję o budowie portu morskiego w Gdyni. 1 lutego 1880 r. linia została upaństwowiona i połączona z przychodzącym od południa Gdańska odgałęzieniem państwowej Ostbahn (Berlin-Königsberg) z którą łączyło się ono w Tczewie (Dirschau). W 1901 między Bramą Wyżynną a Oliwską powstał Dworzec Główny.
Po owym połączeniu obu linii do Berlina, które nastąpiło 1 września 1870 r., stacja przy Bramie Oliwskiej funkcjonuje od 1870 roku do dziś, jako stacja towarowa.

 

Kordy wskazuję wejście na teren nieczynnego peronu lini 249.

Za bramą w lewo i 95m do skrzynki.

____________________________________________________________________________________________

Edycja opisu w/g reaktywacji zrobionej przez LadyMoon z dnia 18.08.2020.

 

Na kładce, przy zejściu na dawny peron SKM, poszukaj cyfry.

Jak już ją zlokalizujesz to przypasuj odpowiedni opis i udaj się po skrzynkę:

 

6 - stań przodem do widocznych dźwigów, idź kładką na wprost, po czym zejdź z niej i udaj się w lewo. Dojdź do najbliższej wiaty przystankowej. Za nią jest niski, szary płotek. Szukaj przy narożniku, przed wiatą.

4 - stań przodem do widocznych dźwigów, idź kładką na wprost, po czym zejdź z niej i udaj się w prawo. Przejdź około 110 kroków do narożnika od ogrodzenia dawnej Hali Stoczni, szukaj wysoko na łączeniu ( wysoki, metalowy słup)

7 - stań tyłem do widocznych dźwigów, idź kładką na wprost, nad resztą torów aż do zejścia, po czym zejdź z niej i udaj się prosto. Miń budynek z numerem 7 oraz budynek z numerem 8. Skręć w lewo. Na wprost widzisz dwa stare, grube dęby. Szukaj przy drugim, na dole, poziom gruntu.

1 - stań tyłem do widocznych dźwigów, idź kładką na wprost, nad resztą torów aż do zejścia, po czym zejdź z niej i udaj się prosto. Miń budynek z numerem 7 oraz budynek z numerem 8. Skręć w lewo skos. Na wprost masz schody do góry, do ulicy. Przed nimi, po lewej, rośnie kasztan z czterema konarami. U jego stóp szukaj.

2 - stań tyłem do widocznych dźwigów, idź kładką na wprost, nad resztą torów aż do zejścia, po czym zejdź z niej i udaj się prosto. Miń budynek z numerem 7 oraz budynek z numerem 8. Skręć w prawo.

Idź tak około 60 kroków. Po prawej, u góry, widzisz charakterystyczny, okrągły kształt. Podejdź w jego kierunku na tyle, ile możesz, do przodu, ( obok po prawej rośnie młody klon.) Na wysokości kolan masz metalową część. Szukaj prawie pod nią ( przy niej), odgranij lekko piasek.

8 - stań tyłem do widocznych dźwigów, idź kładką na wprost, nad resztą torów aż do zejścia, po czym zejdź z niej i udaj się prosto. Miń budynek z numerem 7 oraz budynek z numerem 8. Skręć w prawo skos. Przed Tobą skrzyżowanie, a po lewej akacja z podwójnym pniem. Tam, między tymi pniami,szukaj.

Hasło to kolor pojemnika, maskowania i zakrętki ( jeden kolor)

Zamaskuj po sobie dobrze, aby nie wystawał i nie był widoczny dla osób postronnych.

POWODZENIA !!!

UWAGA!!! póki co, w skrzynce nie ma nic do pisania, miej ze sobą pisadło, patrz atrybut.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Dawne zejście na zarośnięty obecnie peron
Log entries: Found 46x Not found 3x Note 3x All entries