Obiekt o wartości kosztorysowej 6 300 000 zł. wykonany na zlecenie PDBOR Warszawa – Bracka IX przez Warszawskie Przedsiębiorstwo Budowlane WPB 4 – Warszawa Nowogrodzka 13 dla Wydziału Oświaty i Kultury PPRN Piaseczno liczył:
a) 2 914 m2 powierzchni użytkowej
b) 15 izb lekcyjnych
Kubatura budynku wynosiła12 823 m3.
Roboty zostały wykonane w okresie od 4.11. 1964 r. do 24.08.1965r., natomiast przejęcie budynku nastąpiło 6.09.1965r
Szkoła Podstawowa nr 5 w Piasecznie istnieje od 27.09.1965r. Tego dnia odbyły się po raz pierwszy zajęcia lekcyjne poprzedzone uroczystością wprowadzenia – w obecności inspektora szkolnego mgr. Józefa Błocha oraz podinspektora mgr Z. Wojtowicz - młodzieży do szkoły.
Ze Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Świętojańskiej przyszły dwa ciągi klas I – VIII, ze Szkoły Podstawowej nr 4 przy ul. Chyliczkowskiej – jeden ciąg klas I – VII.
Szkoła przeznaczona dla 650 uczniów przyjęła od razu 835 uczniów oraz 25 nauczycieli
Trudne nowego początki...
Od początku swojego istnienia szkoła borykała się z poważnymi trudnościami, które w znacznym stopniu utrudniały nauczycielom pracę, a uczniom możliwość pełnego korzystania z uczestnictwa w procesie kształcenia. Już przyjęcie do szkoły zbyt dużej liczby dzieci, o czym wyżej była mowa, determinowało dużą liczebność klas (35-42 osób) i pogorszenie się warunków funkcjonowania ucznia w szkole. W tak licznych klasach trudno było mówić o efektywnej pracy z uczniem słabym lub uzdolnionym. Wyjściem z tej sytuacji miały być zajęcia wyrównawcze oraz koła przedmiotowe i organizacje szkolne, ale i tu pojawiały się nie zawsze możliwe do pokonania przeszkody, tj. braki kadrowe.
Warunki techniczne budynku również pozostawiały wiele do życzenia. Stosunkowo szybko pojawił się problem z instalacją wodno – kanalizacyjną, sanitarną (wyłączenie łazienki na II piętrze), przeciekaniem pokrytego papą dachu czy zalewaniem łącznika między szkołą a stołówką w czasie deszczu. Zimą sale lekcyjne nie były należycie ogrzane. O ogrodzenie i zagospodarowanie terenu wokół szkoły, zabezpieczenie przejścia przez ulicę ówczesne kierownictwo dość długo musiało zabiegać u właściwych organów. Brakowało pomocy dydaktycznych, klasopracowni do nauczania muzyki, odpowiedniego zaplecza do nauczania przedmiotów artystycznych.
Wyniki pierwszych klasyfikacji semestralnych obnażyły niski poziom wiedzy uczniów, słabą motywację do nauki, problemy z zachowaniem, nieprzystosowanie społeczne. Statystyki biły na alarm: ok. 20% ogółu uczniów uzyskało oceny niedostateczne po I semestrze nauki w nowej szkole, 6% powtarzało klasę.
Taki stan rzeczy wytyczył gronu pedagogicznemu wnioski do pracy dydaktyczno- wychowawczej na kolejne lata: podnosić jakość kształcenia, szukać takich metod i form pracy, by zapobiegać drugoroczności uczniów, nawiązać współpracę z Poradnią Zdrowia Psychicznego, odwiedzać rodziny w domach.
Pojeminik
Cache to czarny pojemniczek. W środku ołówek i logbook. Zmieszczą się małe fanty.
UWAGA!
Z powodu niewielkiej odległości od szkoły zalecam poszukiwania po 15:00.