Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
SU-22 - OP8B69
Owner: arkadinio12
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 65 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Archived
Date hidden: 09-08-2015
Date created: 09-08-2015
Date published: 09-08-2015
Last modification: 12-01-2020
79x Found
5x Not found
5 notes
watchers 2 watchers
113 visitors
58 x rated
Rated as: Good
1 x recommended
This cache is recommended by: geomaniak
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

 

Samolot Suchoj Su-22 powstał w 1984 roku jako zmodernizowana wersja rozwojowa samolotu szturmowego Su-17M2 o przedłużonym i opuszczonym przodzie kadłuba poprawiajającym widoczność z kabiny pilota. Była to pierwsza wersja samolotu szturmowego biura konstrukcyjnego Suchoja z radarem dopplerowskim i laserowym dalmierzem Fon-1400 w stożku. System nawigacyjny i celowniczy  połączono w jedno elektroniczne urządzenie nawigacyjno-celownicze. Od poprzednika rózni się również zastosowaniem nowego mocniejszego silnika turboodrzutowego R-29B wykorzystanego w samolocie myśliwskim MiG-23, oraz zmienioną grzbietową płetwą na górze kadłuba, a także nieco zmniejszonym zakresem skosu skrzydeł. Osiągi nowego samolotu w zasadzie nie uległy większym zmianom poza nieco większym udźwigiem uzbrojenia oraz pułapem maksymalnym. Znacznie zwiększył się natomiast zasięg samolotu oraz awionika co stanowi duży skok technologiczny w porównaniu z Su-17(Su-20) pomimo, że zewnętrznie obie wersje są do siebie podobne

.

 

 

Konstrukcja duralowa, półskorupowa. Skrzydła o zmiennej geometrii (skos od 30° do 63°). Wlot powietrza w przodzie kadłuba ze stożkiem z wyposażeniem radiolokacyjnym oraz dalmierzem laserowym. Kabina hermetyzowana z fotelem wyrzucanym. Celownik radiolokacyjny i wyposażenie do lotów bez widzialności. Zbiorniki paliwa w kadłubie i skrzydłach. Podwozie z kołem przednim chowane w locie.

 

 

O KESZU: SCHOWAŁ SIĘ ON W GŁĘBI  MASZYNY!!

 Teren Politechniki Poznańskiej jest teren "strzeżonym" wiec w godzinach po północy może być problem z wejściem. Osobiście nigdy nie miałem problemów . Na teren PP  jest kilka wejść zalecam wejście od akademików od strony Kornickiej albo od Piotrowa.

 

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
:)