Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Wrocław Kuźniki - OP8AG6
Schmiedefeld | Wrocławski Węzeł Kolejowy - Stacja (61)
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 118 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 13-08-2015
Data utworzenia: 05-07-2015
Data opublikowania: 13-08-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 02-06-2020
71x znaleziona
1x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 4 obserwatorów
94 odwiedzających
53 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
6 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: bamba, Lumen, night_time, railman, ronja, Serengeti
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  


WWK: Wrocław Kuźniki

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 61 na mapie

Rok budowy: 1874; Nazwy historyczne: Schmiedefeld (1874 - 1930), Breslau Schmiedefeld (1931 - 1945), Wrocław Kowale (1945 - 1948), Wrocław Kuźniki (od 1949) 


Wrocław Kuźniki - stacja węzłowa, na której w zasadzie kończy się Wrocławski Węzeł Kolejowy. Za Kuźnikami znajduje się jeszcze stacja Wrocław Pracze, jednakże ma ona tylko charakter przelotowy. Na stacji w Kuźnikach kończy się zaś ważna obwodnica towarowa, biegnąca ze Świętej Katarzyny przez dwie ważne stacje towarowe - Wrocław Brochów i Gądów. Stacja posiada rozbudowaną infrastrukturę ładunkową: 6 torów głównych, z których cztery są głównymi zasadniczymi. Pomiędzy torami głównymi linii 273 znajduje się dwukrawędziowy peron wyspowy, połączony przejściem podziemnym z budynkiem dworca. Funkcjonuje też kilka torów bocznych, m.in. bocznice do Pilmetu oraz PRKiI Wrocław. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "WK", która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Z nastawni obsługuje się także rogatki na przejeździe kolejowym.

 

na zdjęciu: widok na budynek dworca z roku 1938.

 

Budynek dworca w 2010 roku przeszedł remont generalny. Została wyremontowana elewacja, wnętrze i okolice dworca. W środku znajduje się obecnie poczekalnia dla pasażerów, kasy i restauracja włoska CIAO.

Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK

na zdjęciu: widok na budynek dworca obecnie.

źródła opisów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk

 Hall of Fame: FTF: railman STF: j_janus; xlud TTF: ?

 

Kesz:

Skrzynka niewielka, prawie nano, zawiera jedynie logbook. Rekomendowane jest szukanie tej skrzyneczki za dnia, gdyż w nocy można wzbudzić podejrzenia ochrony dworca. Nie mniej skrzynka ukryta jest w miejscu ogólnodostępnym. Należy pamiętać, że szukając mogą Was obserwować pasażerowie znajdujący się na peronie. Pozdrowienia!

Obrazki/zdjęcia
od peronu
od ulicy
przed remontem