ZAGUBIENI W NAWII
13. Splątane gniazdo
Witajcie, Zagubione Dusze! Znajdujecie się w SPLĄTANYM GNIEŹDZIE, gdzie znaleźliście stworzone przez RADOGOSTA, pozbawione duszy monstrum, będące sługą Czarnoboga oraz dowódcą armii ciemności. To poszukiwany przez Was WIJ. Każdy, na kogo padnie jego śmiercionośny wzrok, ginie w strasznych męczarniach, a WIJ zabiera duszę nieszczęśnika, pozostawiając jedynie pustą skorupę ciała. WIJ prawie cały czas śpi, albowiem jego oczy zakryte są ciężkimi powiekami i ogromnymi, sięgającymi do ziemi rzęsami, które są w stanie unieść jedynie usługujące mu pomniejsze demony. Tej nocy jednak udały się owe stwory na żer, więc możecie bezpiecznie podejść do smoka i zabrać z jego gniazda jedno z młodych powołanych do życia przez RADOGOSTA. Zachowajcie ciszę, bo zbudzony potwór gotów swym rykiem zawezwać demony, a wówczas nie uda Wam się ujść cało.
Zdobyliście WIJA, którego stworzył dla Was RADOGOST w zamian za dostarczone artefakty.
Młodego WIJA musicie zaprowadzić do WELESA na RUBIEŻE ŚWIATÓW, bez niego bowiem nie zdołacie zbliżyć się do BRAMY ŚWIATÓW. Pamiętajcie o oddaniu strażnikowi CZTERECH ŻYWIOŁÓW, za które otrzymacie KLUCZE POWROTU.
Ruszajcie na RUBIEŻE ŚWIATÓW po KLUCZE POWROTU.
GEOCACHE: Kesz to klipsiak na koordach, uważajcie przy podejmowaniu.
Skrzynka jest trzynastym etapem gry nocnej "Zagubieni w Nawii" realizowanej w ramach II Świętokrzyskiego Keszowania - Ameliówka 2015. Kesze zostały opublikowane jako tradycyjne i można je zdobywać w dowolnej kolejności, jednak jeśli chcecie choć trochę poczuć klimat oryginalnej gry, zachęcamy do zdobywania ich nocą i zgodnie z kolejnością sugerowaną w scenariuszu (patrz numery przy nazwach skrzynek). Ze skrzynek nic nie należy zabierać. W logbookach znajdziecie literki z cyfrowymi odpowiednikami - spiszcie je, bo to one pomogą Wam dotrzeć do skrzynki finałowej. W czterech keszach znajdziecie też nazwy żywiołów, które będą potrzebne do ich zalogowania.
Scenariusz gry jest chroniony prawami autorskimi zgodnie z zapisami "Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych" (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83). Chcesz wykorzystać scenariusz? Nie ma sprawy, ale najpierw zapytaj autora, co, jak, dlaczego i na jakich warunkach.