Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
GREISERÓWKA - OP88E4
Niedokończona droga
Właściciel: colin
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 84 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 18-04-2015
Data utworzenia: 18-04-2015
Data opublikowania: 18-04-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 28-12-2016
87x znaleziona
0x nieznaleziona
5 komentarze
watchers 2 obserwatorów
80 odwiedzających
55 x oceniona
Oceniona jako: dobra
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Asek19, nadikot, RADIOWIEC
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

„Greizerówka”

Droga prowadząca z Komornik do Jezior. W latach 1941-42 trwała budowa siedziby namiestnika Kraju Warty Artura Greizera w Jeziorach. Równolegle w ciągu istniejącej drogi gruntowej, wybudowano nawierzchnię w technologii monolitycznych płyt betonowych. Droga została wykonana siłami Żydów z obozu w Starym Puszczykowie, (niektóre źródła wspominają również o jeńcach francuskich). Koszt wybudowania drogi wyniósł 2.082 tyś. marek.

Droga w pierwotnym stanie przetrwała bez większych zmian do dnia dzisiejszego. Początkowo droga na całej długości miała mieć szerokość 7 m (takie odcinki wybudowano jedynie przy wjeździe na trasę DK11 i przy dojeździe do pałacu w Jeziorach, w pozostałej części wybudowano drogę o szerokości 3,5 m). Prawdopodobnie rozwój wypadków na froncie wschodnim w 1942r. i przestawianie całej niemieckiej gospodarki na finansowanie machiny wojennej, definitywnie wstrzymał rozbudowę drogi. O pierwotnym planie drogi, świadczy uformowanie korony drogi, którą na całej długości przygotowano pod jezdnię o szerokości 7 m i miejsce w którym się znajdujecie. Odcinek drogi, przy którym zagnieździł się kesz nigdy nie był używany i prowadzi do projektowanego, niewybudowanego wiaduktu, (planowany przebieg drogi do wiaduktu, jest widoczny również z drugiej strony nasypu kolejowego).

Zainteresowanych odsyłam na stronę, (z której zaczerpnąłem część informacji): http://www.nasza-wielkopolska.eu/Wiesci_z_regionu/Historia_Wielkopolski/Jak_zyl_Artur_Greiser_w_Kraju_Warty.html

 

Skrzynka znajduje się na poboczu nieużytkowanego odcinka drogi. Kawałek dalej można sprawdzić, iż pod warstwą ziemi i trawy nadal znajdują się betonowe płyty. Skrzynka normalna, w dodatkowym dużym elemencie zabezpieczającym.

Na trzech pierwszych znalazców czekają certyfikaty, w skrzynce trochę fantów. Proszę o niewyjmowanie głównego opakowania (zielonego), jego zamknięcie nie musi być w umieszczone całkowicie szczelnie.

W OKRESIE LETNIM W OKOLICY DOJŚCIA DO SKRZYNKI STWIERDZONO WYSTĘPOWANIE BARSZCZU SOSOWSKIEGO. Rośliny są pod kontrolą miejscowej Straży Gminnej (dziękuję rredan za interwencję w tej sprawie). W przypadku odrastania roślin, proszę o kontakt ze Strażą Gminną (namiary zgodnie z logiem rredan z 7 lipca 2015r.) PROSZĘ O ZACHOWANIE SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  Spider-man - Całkowity dystans: 8563 km
Geokret  GOOR - Całkowity dystans: 10100 km

Obrazki/zdjęcia
tu betonowa droga znika pod ziemią
GDZIEŚ TU