Stacja w Zielonej Górze powstała w roku 1871, pierwszy pociąg zatrzymał się tu 1 października 1871. Zielona Góra (wówczas: Grünberg) była wtedy niewielkim miastem i do potrzeb takiego miasta dostosowana była też powierzchnia dworca. Po wojnie, z racji awansu na miasto wojewódzkie, nastąpił tu znaczny wzrost liczby mieszkańców. Budynek dziewiętnastowieczny został zatem w latach 60. XX w. zastąpiony nową halą. Wygospodarowano też dwa nowe perony, umieszczając je kilkadziesiąt metrów dalej w kierunku wschodnim. (Peron 4. przestał funkcjonować w latach 80.) Wzrastający ruch, zarówno kolejowy, jak i samochodowy spowodował konieczność wybudowania wiaduktu, którym poprowadzono ulice Sulechowską, dotychczas krzyżującą się z torami przy dworcu.
Peron 4 obecnie jest używany jedynie jako peron postojowy dla pociągów. To właśnie na nim schowany jest kesz, który idealnie wkomponowuje się w infrastrukturę tego miejsca.
Generalnie jest bezpiecznie chociaż proszę o zachowanie ostrożności.
Zalecane szukanie po zmroku, gdyż za dnia możecie się rzucać w oczy zbyt mocno.