Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Wrocław Nowy Dwór - OP87LG
Maria-Höfchen | Wrocławski Węzeł Kolejowy - Stacja (32)
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 117 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Tymczasowo niedostępna
Data ukrycia: 13-03-2015
Data utworzenia: 13-03-2015
Data opublikowania: 13-03-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 03-02-2024
56x znaleziona
3x nieznaleziona
3 komentarze
watchers 5 obserwatorów
103 odwiedzających
47 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
20 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: AER, art_noise, bamba, deg, Driver, Esi4, GFS, gura, Harry_Hole, mixen6, mziolko, Opona Tramwajowa, railman, Reneee, Serengeti, Smerfetka., straznik, Wesker, yurras, Zawsze25
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 


WWK: Wrocław Nowy Dwór

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 32 na mapie 

Rok budowy: 1922; Nazwy historyczne: Mariahöfen (1922 - 1930), Breslau Mariahöfen (1931 - 1945), Wrocław Nowy Dwór (od 1945)


Wrocław Nowy Dwór - dawniej stacja, obecnie przystanek kolejowy na trasie węzła Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej, powstał w latach 1843-1846 na kierunku z Wrocławia do Berlina i Drezna. Na tej stacji łączą się linie: dwutorowa z Gądowa i również dwutorowa z Muchoboru. W obrębie posterunku z główną linią krzyżuje się też i przechodzi wiaduktem jednotorowa łącznica z Gądowa do Wrocławia Zachodniego. Przed wojną był trzeci tor dla pociągów podmiejskich z Wrocławia Świebodzkiego do Leśnicy.

na zdjęciu: archiwalne zdjęcie budynku stacji.

 

Przystanek był przebudowywany w latach 2004/2005. Po przebudowie przystanek ma 2 perony (po jednym torze), wcześniej był 1 peron z torami po obu stronach. Na przystanku znajduje się nastawnia (obecnie nieczynna), mocno uszkodzona w 1945 r. i odbudowana po wojnie. Na stacji był także stalowy pomost nad torami. Podczas oblężenia Wrocławia w 1945 r toczyły się w okolicy ciężkie walki m.in o stację Nowy Dwór kiedy zniszczono budynek dworca. Pozostałością tych walk były znaczne ilości niewypałów, które odnaleziono podczas modernizacji stacji. Niewypały znajdowały się pod samymi torami, po których 60 lat jeździły pociągi oraz pod peronem, a nawet niektóre wystawały na powierzchnię ziemi.

Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK

na zdjęciu: zdjęcie przystanku po renowacji w obecnej formie, jak widzicie, nie ma już kładki - co uważam za nietrafiony pomysł.

źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *fotopolska.eu *semaforek.kolej.org.pl

 Hall of Fame: FTF: straznik STF: Lumen, snieeegu TTF: MPK_TEAM

 

Kesz:

Skrzynka to mikrusek, który ukrył się dla Was przy budynku dawnej nastawni WND. Nie ma konieczności podejmowania skrzynki w nocy, za to jest konieczność zachowania ostrożności, bo do kesza trzeba dostać się pokonując cywilizowane przejście przez torowisko, które najprawdopodobniej jest dodatkowo monitorowane. Czasem bywa, że owe przejście jest zamknięte - mi osobiście się to nie przytrafiło, ale jeśli Wam się przytrafi, to wiecie co macie robić? ..tak myślałem, zatem zapraszam do poszukiwań ..a i jeszcze jedno, miejsce niestety nie należy do najczystszych, czasem może komuś to przeszkadzać, mówię żeby nie było. Powodzenia!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Obrazki/zdjęcia
zdjęcie z kładki (nieistniejącej)
widok na perony w kierunku centrum