Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Wrocław Żerniki - OP87HH
Neukirch | Wrocławski Węzeł Kolejowy - Stacja (33)
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 119 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 08-03-2015
Data utworzenia: 08-03-2015
Data opublikowania: 08-03-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 06-06-2022
94x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 4 obserwatorów
88 odwiedzających
69 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
5 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: CarCam, Harry_Hole, Okorzec, snieeegu, viajero71
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  


WWK: Wrocław Żerniki

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 33 na mapie

Rok budowy: 1883; Nazwy historyczne: Neukirch (1884 - 1909), Neukirch bei Breslau (1910 - 1930), Breslau Neukirch (1931 - 1945), Wrocław Żarniki (1945 - 1948), Wrocław Żerniki (od 1949)


Wrocław Żerniki - przelotowa stacja wybudowana na linii Kolei Dolnośląsko-Marchijskiej, zmodernizowana w ramach prac na E30. Na stacji zredukowano istniejący układ torowy - pozostawiając 2 tory boczne. Miejsce jednego peronu wyspowego zajęły 2 wysokie perony jednokrawędziowe, zlokalizowane (podobnie jak wcześniej) przed głowicą rozjazdową od strony Nowego Dworu. Pozostawiono też odgałęziającą się tutaj bocznicę do zakładu przemysłowego. W sumie stacja posiada 4 tory główne. Ruch pociągów prowadzi nastawnia "WŻ", która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną.

Pomiędzy Żernikami, a Leśnicą odgałęzia się bocznica do Zakładów Chemicznych Złotniki. Rozpoczyna się ona w torze nr 2. Wjazd na tor szlakowy zabezpieczony jest przez tarczę manewrową i żeberko ochronne. Bocznica posiada dosyć rozbudowany układ torowy. Pomimo, iż formalnie ma ona status bocznicy szlakowej, to jazdy na nią są obsługiwane ze stacji w Żernikach.

 

na zdjęciu: archiwalne zdjęcie budynku stacji z lat 1903-1906.

 

Budynek dworcowy wybudowany został w 1880, autorami projektu byli H.Oberbeck, Rudolf Mertens, Richard Schramke i Paul Sartig. Zadaszenie peronu zostało wykonane w konstrukcji drewnianej, które było typowe dla ówczesnych stacji i dworców kolejowych. W 1895 częściowo przy stacji wybudowano tor boczny o długości 550 m, a 3 lata później dołączono do budynku głównego przybudówkę, która mieściła osobną poczekalnię dla pasażerów I i II klasy. W 1903 przebudowano wnętrza stacji, urządzając w miejscu dwóch poczekalni dodatkowe mieszkania służbowe. Wtedy również został wzniesiony ceglany magazyn.

Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK

na zdjęciu: widok w kierunku Wrocław Leśnica, stacja jeszcze przed remontem.

źródła opisów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *fotopolska.eu *semaforek.kolej.org.pl

 Hall of Fame: FTF: Luck STF: railman TTF: straznik

 

Kesz:

Skrzynka to mały mikrus, który schował się przed Wami na kordach. Nie miał jak pomieścić ołówka, więc miejcie ze sobą coś do pisania. Nie ma prykazu żeby podejmować skrzynkę w nocy, za dnia przy zachowaniu konspiracji, na turystę - pasażera, jest to spokojnie możliwe. Niezależnie od tego kiedy podejmujecie należy pamiętać, że kesz znajduje się na peronie, miejsce jest ogólnodostępne i objęte monitoringiem. W żadnym wypadku nie ma potrzeby zbliżania się do torowiska. Keszyk do wybitnie trudnych nie należy, po dotarciu na miejsce od razu wszystko powinno być jasne. Pozdrowienia!

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Obrazki/zdjęcia
dawny budynek stacji
przed remontem #1
po remoncie #1
przed remontem #2
po remoncie #2