Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Ozorkowski Kolejland - OP871A
W krainie Oz
Właściciel: Sandra0908
Założyciel: Plebek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 128 m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 08-02-2015
Data utworzenia: 08-02-2015
Data opublikowania: 08-02-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 31-05-2015
48x znaleziona
4x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 4 obserwatorów
103 odwiedzających
37 x oceniona
Oceniona jako: dobra
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Plebek
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

"Dwa różne oblicza kolei można zobaczyć przejeżdżając pociągiem przez Ozorków. Brud, pomazane ściany, zabite okna – to dworzec główny. Ładny peron i wiata – to przystanek Nowe Miasto.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma w niedalekiej przyszłości obsługiwać trasę z Łodzi do Kutna. Nowoczesne i często kursujące składy mają umożliwić mieszkańcom pod łódzkich miejscowości komfortowy i szybki dojazd do stolicy województwa. Na te potrzeby w naszym mieście wybudowano od podstaw przystanek Ozorków Nowe Miasto. Kolej zapomniała jednak o przedwojennym budynku głównego dworca. Budynku, który przed laty tętnił życiem, bo skupiał ruch zarówno kolei klasycznej jak i wąskotorowej trasy do Krośniewic.
Dworzec został wybudowany w 1925 roku i jest bliźniaczo podobny do obiektu w Łęczycy. Ten drugi miał więcej szczęścia i został niedawno gruntownie zmodernizowany. Dlaczego u nas PKP nie postąpiło podobnie? – W Łęczycy pasażerów korzystających ze stacji jest dużo więcej niż w Ozorkowie, być może dlatego, że jest położona dużo lepiej, a nie z dala od zabudowań – uważa Maciej Bułtowicz z PKP SA.
Kolej zaproponowała miastu przejęcie nieruchomości. Burmistrz uznał, że w Ozorkowie jest jeszcze dużo kamienic komunalnych wymagających remontu, i na nie w pierwszej kolejności należy przeznaczyć pieniądze. Dworcem zaś powinien zająć się jego właściciel, czyli PKP. – Wiem, że najłatwiej pozbyć się problemu, ale nie o to chodzi, by budżet miasta obciążyć kosztami remontu dworca. Mieszkańcy mają zdecydowanie pilniejsze potrzeby do sfinansowania z miejskiej kasy – twierdzi Jacek Socha, Burmistrz Ozorkowa. PKP planuje budynek sprzedać. Chętnych jak dotąd nie ma." (źródło)

"Niedaleko stacji kolejowej w Ozorkowie stoi nieczynna wieża ciśnień. Ta zabytkowa, neoklasycystyczna budowla z czerwonej cegły, podobna do zamkowej baszty, jest ozdobą miasta."

Filmik wgrać się nie chcę na stronę, zatem dorzucam link który warto obejrzeć, a najbardziej od 5:07 minuty, ujrzycie niemalże spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=skRmOEuZ6gM


Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Widok z kesza- od Waszego maskowania zależny będzie poziom trudności