Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
KAZIMIERZ DOLNY nad Wisłą - pomnik portu - OP86MK
Eigenaar: grafen
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 114 meter NAP
 Provincie: Polen > lubelskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 13-01-2015
Gemaakt op: 13-01-2015
Gepubliceerd op: 13-01-2015
Laatste verandering: 20-08-2022
182x Gevonden
13x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
157 x Bekeken
107 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: gemiddeld
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Accessible for disabled  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

 Parostatek  „Traugutt”,  powstał   w 1926r. w stoczni w Elblągu i był ostatnią jednostką wybudowaną tam dla armatorów polskich. Miał długość  57,18, szerokość – 5,49, a moc maszyn – 150 km. Warto dodać, że jest to jeden z dwóch bliźniaczych modeli statku. Drugi  - „Neptun” grał w filmie „Rejs” Marka Piwowskiego. Statek występował początkowo pod nazwą „Goniec”, był jednostką pasażersko – towarową i mógł pomieścić nawet 700 pasażerów. Po wojnie statek otrzymał imię Traugutt, a jego właścicielem zostało przedsiębiorstwo państwowe – Warszawska Żegluga Wiślana.  W latach 70-tych obsługiwał przewozy liniowe i wczasowe z Warszawy do Gdańska, a przy większej wodzie także do Puław i Kazimierza. Jednak lata 80-te przyniosły kres erze parowej żeglugi pasażerskiej w Polsce i choć wiele osób czyniło starania, aby zachować i wyremontować „Traugutta”, próby te się nie powiodły. Starali się o to m.in. członkowie Towarzystwa Przyjaciół Miasta Kazimierza Dolnego Maciej Przesmycki, a także Daniel de Tramecourt. Ostatnią próbę ratowania bocznokołowca podjął w 1996r.nasz kazimierski armator Henryk Skoczek, jednak fachowcy oszacowali koszty remontu tak wysoko, że nie zdecydował się na to, czego do dziś żałuje. Tak więc ostatnia szansa ocalenia statku zakończyła się niepowodzeniem i jednostkę przeznaczono do złomowania. Henryk Skoczek, chcąc ocalić cokolwiek z tego niezwykłego parowca, nabył koła łopatkowe Traugutta, które działały bez wymiany  blisko 50 lat. Autorem pomysłu, aby wykorzystać  je w formie instalacji w przestrzeni miejskiej był Stefan Przesmycki , który podjął starania w tej sprawie już w roku 2005. W roku  2014 udało się zrealizować ten pomysł przy pomocy funduszy unijnych i Henryka Skoczka, który podarował koła „Traugutta”. Warto dodać, że Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku chciało je odkupić od naszego armatora za pokaźną kwotę. Szczęściem jednak koła zostały w Kazimierzu i z pewnością nie będzie osoby, która wjeżdżając do naszego miasta, nie zwróci na nie uwagi. Autorem projektu instalacji, nazwanej pomnikiem portu, jest Marek Kozieł przy udziale Tadeusza Strzępka i Stefana Przesmyckiego. Pomnik portu przy ul. Puławskiej jest podświetlony , wokół niego  alejka z kamieni łąkowych i nasadzona roślinność.

Kesz przed stacją paliw.

Miejsce odpoczynku obok pomnika.

Powodzenia.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
1
2